El primer que mires en llevar-te és el telèfon mòbil? Consultes el dispositiu una vegada cada 15 minuts? T’angoixa quedar-te sense bateria o la simple idea de desprendre’t del smartphone durant una estona? Si és així, és possible que siguis addicte al mòbil.

Sobre aquestes i moltes altres preguntes han reflexionat els estudiants del Cicle Formatiu de Grau Superior en Màrqueting i Publicitat de la UGranollers, en el marc de l’assignatura “Organització de l’atenció al client, consumidor i usuari”.

Els estudiants han hagut d’analitzar quin era el seu grau de dependència del dispositiu mòbil. Per fer-ho, s’han descarregat la versió gratuïta de l’aplicació BreakFree, una app que mesura el temps que s’està utilitzant el mòbil i avisa sobre quan seria convenient prendre’s un descans.

La proposta, que pretenia que els joves analitzessin l’ús que fan del seu smartphone i que alhora fossin conscients de les responsabilitats que té l’individu com a consumidor, ha posat de manifest que la tecnologia ha entrat de ple en la vida d’aquests joves i que “el paradigma tecnològic actual els fa sentir obligats a estar sempre connectats”. En aquest sentit, l’exercici va servir per veure que:

• El 59% dels estudiants que han participat en aquest exercici senten ansietat quan no porten el mòbil a sobre;
  • El 65% dels joves consulten el dispositiu mentre estudien i reconeixen que això afecta negativament a la seva concentració;
  • 3 estudiants pateixen fatiga visual quan porten un cert temps pendents de la pantalla del seu telèfon;
  • La majoria fan un ús estacional del seu dispositiu, és a dir, el fan servir més a l’hivern perquè a l’estiu porten a terme més activitats a l’aire lliure.

Aquestes conclusions han fet que a partir d’ara tots ells es proposin mantenir un estil de vida digital controlada, racionalitzant l’ús que fan del seu telèfon mòbil i procurant no utilitzar-lo en paral·lel a altres activitats que no ho requereixen.

Ànims! Ho aconseguireu!