El passat 31 de maig els alumnes de segon curs del cicle formatiu de grau superior en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma van realitzar una visita al departament de Tecnologies de la informació (TI) de l’empresa Bon Preu.  Aquesta visita forma part del projecte d’apropament de l’estudiant a la realitat laboral més enllà de l’apropament que suposa la formació professional dual que els alumnes cursen.

El principal objectiu de la visita era poder tenir una visió global de l’estructura i funcionament d’un departament de TI tan complex com pot ser el de l’empresa Bon Preu i per conèixer com aquest dóna servei a la resta de departaments del negoci.

La visita va ser atesa pel responsable de departament de TI i el responsable del Servei de Sistemes. Els alumnes van poder conèixer de primera mà la gran varietat de projectes que atenen des d’aquest departament i com son capaços de gestionar-los.  Tot i ser un departament reduït en volum de recursos, són capaços de cobrir temes tan diversos com el DRP, Disaster Recovery Plan, pla de recuperació en cas de desastre, també l’automatització de gestió de l’stock, el desplegament automàtic de codi amb Jenkins, i molts d’altres.

Un tret diferencial a destacar és l’esperit de servei del departament i els valors de treball en grup que es van transmetre durant la visita. La realitat és que la majoria de departaments d’TI dóna servei a una unitat de negoci diferent a la informàtica, i en aquest cas son dos sectors distribució supermercats i benzineres.

Durant la visita els estudiants van veure la necessitat que té el servei de TI de comunicar-se amb totes i cada una de les unitats de negoci i poder entendre com la tecnologia els hi pot donar valor afegit a qualsevol idea funcional.

Des del centre volem agrair l’atenció prestada durant la visita.