Els estudiants de cicle formatiu participen a les Jornades R+D+I TIC Salut i Social

En el marc de la 9a edició de les Jornades R+D+I TIC Salut i Social que va tenir lloc fa uns dies, els estudiants de primer d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius i de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma van assistir a la conferència “Com el 5G impactarà en la RV/RA” i, a continuació, a l’exposició de Diàlegs públic-privats “De la necessitat clínica a la col·laboració amb l’start-up” amb l’experiència dels líders del projectes-spin off Virtual Bodyworks, Nixi for Children, Psious i Biel Glasses.

La UVic-UCC i la Fundació TIC Salut Social, juntament amb altres institucions de l’àmbit sanitari, coorganitzen aquestes jornades per mostrar les utilitats i possibilitats de la realitat virtual i la realitat augmentada aplicada en aquest cas al sector de la salut.

La importància de formar els estudiants connectats amb la realitat del sector en el que es formen és el que mou als coordinadors d’aquests cicles a impulsar que els alumnes participin en aquest tipus d’activitats.

En la conferència del 5G, els ponents Dr. Sergi Figuerola (5GBCN – i2CAT) i Dr. Borja de Lacy (Hospital Clínic / AIS Channel) van explicar com el 5G impactarà en la societat de tal manera que permeti més comunicacions arreu del món i com això afectarà en el sector i els canvis que es produiran o es poden produir en l’àmbit de la salut.

Un exemple seria com aquesta tecnologia permetria que una persona que està a Sidney pogués operar, a través de realitat augmentada, a un/a pacient que es troba a Paris.

A continuació, van poder escoltar diferents start-ups que utilitzen la tecnologia de Realitat Virtual i Realitat Augmentada en els sector de la Salut. Un exemple és el projecte Realitat virtual per reduir l’ansietat perioperatòria en la població pediàtrica. Es tracta d’una app per a nens petits que han d’operar-se i funciona amb Realitat Virtual per aprofundir en la immersió del nen/pacient perquè tot sigui més realista. Amb l’ajuda d’una doctora anestesista van crear un personatge que seria el que acompanyaria al nen durant tota l’operació des de la primera visita fins el post operatori.

Els estudiants van poder apreciar com està evolucionant el món de les tecnologies i la importància que poden tenir aplicades en l’entorn de la salut.

Els encoratgem a seguir participant en aquest tipus d’activitats que enriqueixen la seva formació.