El cicle formatiu de grau de Tècnic Superior en Pròtesis Dentals és la novetat principal de l’oferta formativa del Campus Professional de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) per al curs 2015-2016, que s’ha inaugurat aquest dimarts, 27 d’octubre, al campus Manresa. Aquest nou cicle se suma als que s’oferien els cursos anteriors de ‘Processos i qualitat en la indústria alimentària’, que s’imparteix a Olot, i d’‘Animacions 3D, jocs i entorns interactius’ i ‘Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma’, que s’imparteixen a Vic. El nou cicle formatiu del Campus Manresa és el primer de Catalunya que forma tècnics superiors en Pròtesis Dentals utilitzant la metodologia de la formació dual.

El campus professional de la UVic-UCC, amb seus a Olot, Vic i Manresa, comptarà, durant el curs 2015-2016 amb un total de 102 alumnes, en el seu segon any de vida. 24 alumnes cursaran el cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, i 29 seguiran el curs d’animacions de 3D, Jocs i Entorns Interactius tots dos impartits a Vic. A Olot, hi haurà 33 alumnes que cursaran el cicle de processos i qualitat en la indústria alimentària i a Manresa, en aquest primer curs de pròtesi dental, 16 inscrits. De tots ells, 59 són alumnes de nou accés.

El Campus Professional Manresa ha iniciat l’activitat aquest mes d’octubre, sumant-se a l’experiència prèvia del Campus Vic, que va començar a oferir cicles formatius en l’àmbit universitari el curs 2014-2015. El nou cicle del campus Manresa és el primer de ciències de la salut que s’ofereix i s’imparteix a les noves instal·lacions de l’edifici FUB2 (avinguda de les Bases de Manresa, 1).

L’acte inaugural d’inici del curs del Campus Professional ha comptat amb l’assistència del regidor d’Ensenyament i Universitats de l’Ajuntament de Manresa, Antoni Llobet, del vicerector del Campus Manresa de la UVic-UCC i director general de la Fundació Universitària del Bages, Valentí Martínez, del director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a la Catalunya Central, Josep Ramírez, del president de la Federació Catalana d’Indústries de la Carn, Michel H. J. Schara, de la directora del Campus Professional de la UVic-UCC, Núria Barniol, i de la coordinadora territorial de Formació Professional a la Catalunya Central, Mar Raluy, ha fet la lliçó inaugural del nou curs, titulada ‘La FP Dual: un itinerari de doble èxit’.

Raluy ha destacat la importància de les empreses en la formació dels alumnes i de la importància i valorització de la FP dual. Exemple d’això, ha dit és el creixent interès de les universitats per incloure-la en la seva oferta formativa. En aquest sentit ha destacat aquesta formació com una ‘plataforma de partida excel·lent’ per accedir a la universitat i com una garantia d’inserció laboral, ja que les darreres dades indiquen que el 59% dels graduats en FP dual tenen feina nou mesos després d’acabar la seva formació.

Durant l’acte, Valentí Martínez, vicerector del Campus Manresa de la UVic-UCC, ha felicitat l’alumnat dels CFGS del Campus Professional per la seva aposta decidida per la formació. De la seva banda, Núria Barniol, directora del Campus Professional, ha qualificat com a ‘aposta d’èxit’ la diversificació i inclusió dels cicles formatius en l’oferta d’estudis universitaris de la UVic-UCC.

Josep Ramírez, director dels Serveis Territorials d’Ensenyament de la Catalunya Central, ha agraït a la UViC-UCC la seva aposta clara per la FP dual i la seva contribució a la diversificació i ampliació de l’oferta al territori. El regidor d’Ensenyament i Universitats de l’Ajuntament de Manresa, Antoni Llobet, ha fet el darrer parlament abans de donar per inaugurat el curs. Llobet ha agraït l’aportació a l’excel·lència a la ciutat que s’està fent des del Campus Manresa i ha afirmat que l’acte d’avui permet ‘visualitzar amb total normalitat la federació universitària i com aquesta permet posar en marxa nous estudis i serveis’.

En la inauguració del curs també hi ha intervingut representants d’organitzacions i empreses implicades en la formació dual de l’alumnat del Campus Professional, com Michael H.J. Schara, president de la Federació Catalana d’Indústries de la Carn i Albert Giralt, director general d’Avinent.