Material_Informàtic_per_arreglar

A mitjans del passat desembre de 2014 fou publicat l’informe “La consolidació de la millora de l’ocupació i perspectives en l’horitzó 2023”, encarregat per Manpower Group, al professor Josep Oliver, catedràtic d’Economia Aplicada de la UAB .
En aquest informe es constata que fins a 2023 es reduirà en un 33% el col•lectiu de persones entre 30 i 39 anys, i que l’edat mitjana majoritària entre la població activa serà de 48 anys, mentre que ara és de 37. Per tant l’autor ha assenyalat que, malgrat tenir un atur estructural, l’envelliment de la població activa en els propers deu anys probablement obligarà a sortir fora a buscar a treballadors, com ja va ocórrer abans de la crisi, encara que en aquesta ocasió es requerirà una mà d’obra més qualificada.
El catedràtic Josep Oliver ha posat l’accent que les polítiques actives d’ocupació tindran un paper fonamental en els propers anys i ha afirmat que les administracions haurien de fomentar la Formació Professional (FP) amb “més obstinació”.
Cal recordar que, segons dades de la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat, en els últims quatre cursos han augmentat en 30.000 alumnes els estudiants de FP, i que aquest curs hi ha 4.000 alumnes de FP dual repartits en 122 centres, davant el que han subratllat que “des del Govern s’està fent un impuls molt important” d’aquest tipus de formació.
Oliver afirma en l’esmentat informe, que l’economia catalana ha registrat una millorança “sorprenent” en l’últim any, amb la creació de 69.000 llocs de treball, i ha augurat que en els propers anys es podrien crear uns 50.000 ocupacions noves a l’any. Segons ell, això suposaria recuperar els prop de 550.000 llocs de treball perduts durant la crisi a Catalunya abans del previst, en uns set o vuit anys més a partir d’ara.
És per aquesta raó que l’aposta per la formació professional dual trobarà el ressò adequat en el món laboral en els propers anys.