Tots els cicles formatius finalitzen amb la realització i presentació d’un projecte final de cicle, mitjançant el qual els estudiants posen en pràctica els coneixements adquirits durant la seva formació a l’aula i l’estada a l’empresa.

A principis del segon curs, els alumnes dels cicles en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, i Màrqueting i Publicitat, han presentat les propostes del projecte que desenvoluparan i que aniran perfilant amb el suport del seu tutor.

Cal destacar que molts dels estudiants elaboren el projecte en paral·lel a la seva formació dual i, per tant, aprofiten la seva estada a l’empresa per portar-lo a terme amb la base de la pràctica i els coneixements que allà assoleixen.

Des dels centres del Campus Professional de la UVic-UCC creiem fermament que un bon projecte final de cicle pot ser de gran utilitat per al futur professional de l’estudiant atès que li serveix de primera posada en escena.
Durant l’elaboració del projecte, l’alumne ha de connectar els diferents coneixements adquirits al llarg dels mòduls del cicle; posar en pràctica competències transversals tals com el treball en equip, la capacitat d’organització i planificació; així com potenciar el seu esperit emprenedor, proactiu, i les seves habilitats resolutives.

Durant aquest procés, l’estudiant no està sol donat que el tutor manté reunions periòdiques amb ell/a amb l’objectiu d’oferir orientació, ajuda i ensenyar aquells aspectes necessaris per portar el treball a bon port.

Finalment, el projecte culmina amb una defensa pública que permetrà a l’alumne desenvolupar les seves habilitats comunicatives, demostrar els coneixements adquirits i afrontar el repte d’exposar oralment el treball davant d’un tribunal d’experts que l’avaluaran.

El projecte final de cicle, doncs, contribueix a la maduresa dels estudiants i pot esdevenir una bona carta de presentació a les empreses, obrint-los moltes sortides laborals.

Dit això, animem als nostres alumnes a entomar amb ganes aquest repte i a que presentin uns bons treballs!