Idees propera novel·la PLC

with No hi ha comentaris

Ja estem preparant la propera edició de Premi Llegim Ciència (PLC-UVic) pel proper curs i tenim algunes propostes molt interessants que us volem exposar. Entre tots hem de llegir i decidir quina novel·la serà l’escollida!

Propostes i opinions – Preparem curs 2018/19

Actualitzem les novel·les per proposar la lectura a la propera edició de PLC – UVic

Novel·la Autoria Editorial Any Pàgines
Amb l’aigua al coll  Daniel Arbós Ara llibres 2017 232
La memoria secreta de las hojas Hope Jahren Paidós Iberica 2017 336
Los cuatro símbolos  Francisco J. Tapiador Adaliz Ediciones 2017  324

Les persones lectores que vulgueu suggerir novel·les per Premi Llegim Ciència (PLC) ho podeu fer omplint i enviant la Fitxa-tècnica-propostes-PLLC a tlc@uvic.cat;

Estarem encantats de rebre les vostres propostes de novel·les per llegir al proper curs i així poder ampliar la taula i decidir la novel·la!

DESCRIPTORS DE LES NOVEL·LES

Tot seguit es mostren els descriptors de les novel·les i també diverses opinions que les persones lectores ens aneu escrivint i que es troben a la taula anterior:

PROPOSTA 1 – novel·la: ARBÓS, D. Amb l’aigua al coll. Ara llibres, 2017.

Després d’anys sense veure’s, el Dídac, el Toni i l’Aurembiaix es retroben per visitar la masia que aquesta darrera ha convertit en un centre de teràpies alternatives. El Dídac, executiu agressiu a l’atur, decideix quedar-s’hi i ajudar-la. Allà descobreix que hi ha persones que creuen que beure un parell de gots d’aigua de mar al dia és molt sa, i convenç el Toni, biòleg marí, perquè els proporcioni aigua marina i comencin un negoci. A mesura que la iniciativa prospera i l’aigua de mar es popularitza, comencen els conflictes entre tots tres i també amb altres xarlatans que veuen perillar el seu petit imperi de lucratives enganyifes.

Una novel·la carregada d’humor i ironia que denuncia amb reflexions punyents un dels mals de la nostra societat: la devoció per les medicines alternatives, que, en alguns casos, semblen haver substituït la religió.

PROPOSTA 2 – novel·la: JAHREN, H. La memoria secreta de las hojas. Paidós Iberica, 2017

La memoria secreta de las hojas no es solo un libro, es el fascinante debut de una mujer consagrada a la ciencia, el retrato conmovedor de una larga amistad y una exposición sorprendente del mundo de las plantas que cambiará radicalmente nuestra forma de contemplar la naturaleza.

En su ópera prima, Hope Jahren nos presenta un revelador tratado sobre la vida de las plantas que además versa sobre el trabajo y sobre el amor, y sobre cómo se pueden mover montañas cuando ambos van a la par.

Pots fer un tastet de la novel·la a:  Tastet “La memoria secreta de las hojas”

PROPOSTA 3 – novel·la:  TAPIADOR, F. Los cuatro símbolos.  Adaliz Ediciones, 2017

Paula, profesora de física cuántica en la Universidad de Oklahoma, recibe la vista inesperada de dos agentes federales, que la suben a un helicóptero para llevarla secuestrada a la NASA. Solo ella puede resolver un enigma. Desde muy arriba, alguien hará todo lo posible para que no lo logre. Comienza así una huida hacia delante en la que ella, ayudada por su antiguo novio Brian, experto en espadas japonesas, tendrá que revisar su pasado para salvar su futuro… y el del planeta.
“Los cuatro símbolos” es una novela en el cruce de la ciencia ficción, la intriga y la novela de ideas. Una historia con una trama trepidante en la que se intercalan ciencia, historia y mitología, y en la que se desvela un conocimiento que ha permanecido demasiado tiempo oculto. Un entretenido alegato ecologista y un canto a la humanidad que gustará a lectores de todas las edades y gustos literarios.

A continuació es mostra la taula recull de propostes per la 6a Edició de Premi Llegim Ciència (PLC):

Novel·la Autoria Editorial Any Pàgines
Llampecs  Jean Echenoz Raig Verd 2016 156
El camí de la pesta  Daniel Closa Capital Books 2016 336
Herba negra Salvador Macip i Ricard Ruiz Grup62 2016 328

Continua llegint les altres novel·les que proposem clicant a Propostes i opinions_PLC

Al nostre document Propostes i opinions_PLC  tenim una taula amb totes les propostes que tenim fins al moment i a sota d’aquesta tenim els respectius descriptors i algunes de les opinions que ens han arribat.

A les properes reunions del comitè organitzatiu es valorarà la 5a Edició de Premi Llegim Ciència i es proposarà la novel·la per a la propera edició: curs 2017/2018

• PRIMERA REUNIÓ: Sessió 1: dimecres 5 d’abril de 2017 a les 15h a l’Aula T112   i Sessió 2: 6 d’abril de 2017 a les 17.30h a l’Aula T112
    Farem la sessió 1 per duplicat a fi que tothom pugui assistir-hi.
  • SEGONA REUNIÓ:    1 de Juny de 2017  – Es decidiran les lectures i els programes pel curs 2017/18 – a les 15h a l’Aula T112

Les persones lectores que vulgueu suggerir novel·les per Premi Llegim Ciència (PLLC) ho podeu fer omplint i enviant la Fitxa-tècnica-propostes-PLLC a tlc@uvic.cat.
També agraírem que escriviu la vostra opinió de les novel·les llegides escrivint a tlc@uvic.cat.

Ens encantarà rebre les vostres propostes de novel·les per llegir al PLLC 2017/18, i així podrem ampliar la taula i decidir la novel·la que serà l’escollida!!