El proper curs 2020/21, celebrarem la 9a edició del PLC-UVic

with No hi ha comentaris

El proper curs 2020/21, celebrarem la 9a edició del PLC-UVic. Ens fa molta il·lusió compartir-vos aquesta notícia

La novel.la  per la 9a edició del PLC-UVic-UCC, el curs 2020/21 serà: Els crims de la taula periòdica Jordi de Manuel, Xavier Durán. JOLLIBRE  ed Grup Promotor, Santillana. 2019. 232 pàgines

Us convidem a participar a l’activitat del PLC-UVic. INSCRIPCIONS OBERTES

Podeu descarregar el Tríptic de la 9a edició del PLC-UVic – hi ha les bases del certamen literari (concurs de relats)

Podeu descarregar el Tríptic de la 14a edició de les TLC-UVic

Ens fa molta il·lusió compartir-vos els Tríptics que han dissenyat des d’UMEDIA (Unitat Multimèdia de Suport Universitari) de la UVic-UCC,

EDICIONS:

Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic):14a edició pel curs 2020/21

Premi Llegim Ciència (PLC-UVic): 9a edició pel curs 2020/21

Amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia e Innovación (FCT-19-14267 –  UDivulga. Ciència i Societat).

———————————————————————————-

El Programa Ciència i Societat – UVic-UCC és una proposta d’innovació docent dirigida a estudiants universitaris i preuniversitaris (d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Cicles Formatius, altres), i també al públic en general. S’hi desenvolupen dos projectes que tenen un elevat capital social, científic i humà pel foment de les vocacions científiques:

Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic)

Premi Llegim Ciència (PLC-UVic)

Es tracta de dos projectes innovadors, un exemple de proposta educativa Territorial amb una gran credibilitat, capaç de crear una xarxa entre professorat universitari i preuniversitari, amb  un treball amb rigor, seriositat, i un exemple de divulgació científica amb una projecció d’una elevada responsabilitat social, amb una mirada més enllà de la universitat i s’involucra de forma directa el món de les editorials, de les llibreries, de la comunitat educativa, de les entitats que atorguen suport i mecenatge, i de la població en general.  És un programa que afavoreix l’impuls a la lectura científica. Els detalls de cadascun dels dos projectes resumit son:

Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic):  (14a edició pel curs 2020/21)

En aquest projecte es proposa la lectura de LLIBRES D’ASSAIG SOBRETOT DE CAIRE CIENTÍFIC i convidem a l’autoria, els coneixem, els escoltem, interaccionem amb ells/es i aprenem.

Llibres d’assaig. Lectura que promou les vocacions científiques i l’alfabetització científica; projecte que afavoreix el contacte entre els lectors i els autors de literatura científica mitjançant la seva presència en les trobades a l’aula magna de la UVic-UCC.

Premi Llegim Ciència (PLC-UVic): (9a edició pel curs 2020/21)

En aquest projecte es proposa la lectura de NOVEL·LES  CIENTÍFIQUES i la joventut escriuen relats i es presenten en el certamen literari del PLC-UVic, on s’entreguen guardons en una data concreta que convidem a l’autoria, els coneixem, els escoltem, interaccionem amb ells/es i aprenem. Cal recordar que el projecte, PLC-UVic, es va originar en el marc de les TLC-UVic.

Novel·la de l’àmbit de la ciència, la tecnologia entre d’altres. Lectura i redacció d’un relat. Treball transversal entre el professorat de ciències, d’humanitats, de tecnologia i de la comunitat educativa. Dirigit a l’estudiantat de 3r i 4t ESO amb el suport del seu professorat. Projecte genuí on podem conèixer i interactuar amb els autors, tot resolent dubtes i parlant dels personatges i del procés de creació de l’obra, a la vegada que els escriptors tenen un testimoni de primera mà de la recepció de la novel·la per part dels lectors. Es proposa la lectura de la novel·la Els crims de la taula periòdica escrita per Xavier Duran i Jordi De Manuel de JOLLIBRE, Grup Promotor, Santillana 2019, on hi ha misteri a partir de ciència en ficció, amb un fil conductor d’intriga, per uns fets delictius que tenen relació amb la taula periòdica dels elements.

El Programa Ciència i Societat – UVic-UCC va rebre en data d’1 d’agost de 2017 la Distinció Jaume Vicens Vives, com a premi individual, a la senyora Julita Oliveras Masramon, professora de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, per la seva tasca de lideratge del Programa Ciència i Societat, que pretén apropar l’estudiant universitari i el preuniversitari a la ciència més innovadora, a partir de l’impuls de diferents projectes pedagògics i de divulgació científica, dirigits a millorar i innovar l’ensenyament de la ciència i la tecnologia, afavorir el desenvolupament de capacitats i de valors universals i promoure la implicació de la societat i la formació d’excel·lents professionals en aquests àmbits.  Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 7426 -3.8.2017.