Presentació del Programa Ciència i Societat al CIDUI

with No hi ha comentaris

En el marc de la 10a Edició del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI) celebrat del 4 al 6 de Juliol de 2018 al Palau de Congressos de Girona, l’equip del Programa Ciència i Societat coordinat per la Dra. Julita Oliveras hi va assistir; Les persones de l’equip varen ser Josep Ayats, Jordi Surinyac i la exestudiant del grau en Biotecnologia de la UVic Olfat Khannous; Es va excusar a Jordi Solé.

El Programa Ciència i Societat és un projecte d’innovació docent de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), que és fruit de diverses constatacions fonamentals en el marc socioeconòmic i educatiu del nostre país, sent un model innovador en la divulgació de la ciència i la tecnologia al col·lectiu d’estudiants universitaris i  preuniversitaris.

En aquesta edició del CIDUI es va proposar crear un espai d’intercanvi i d’anàlisi d’experiències i propostes que aporten coneixement sobre els nous espais i temps d’aprenentatge.

El congrés va ser molt enriquidor per tots els assistents, tant ponents com visitants.  Va quedar palès que cal que els docents siguin permeables als estímuls de la societat per ensenyar i que s’ha de fomentar un aprenentatge per competències fent ús del nou ventall de tecnologies que estan al nostre abast i no amb les clàssiques classes magistrals.

L’evolució tecnològica ha de ser la nostra aliada per tal d’afavorir la qualitat de les classes i hem de incentivar la part pràctica en diferents escenaris.

Durant els 3 dies del congrés es van impartir diferents comunicacions orals i per pòster acompanyades de sessions plenàries i tallers de diverses temàtiques.

La presentació del Programa Ciència i Societat va ser el darrer dia de Congrés, 6 de juliol de 2018 en una Sessió Monogràfica entorn de les iniciatives de transició als estudis universitaris.