Els passats 28, 29 i 30 de juny va tenir lloc el XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía: Democracia y Educación en el Siglo XXI. Joan Soler i Antoni Tort van presentar una ponència de forma conjunta en l’àmbit d’història i educació. I Antoni Tort també va formar part d’una taula rodona en què es debatia sobre democràcia i educació. Al mateix temps, Esther Fatsini, Núria Simó, Lídia Sala, Mar Beneyto i Alba Parareda, membres del GREUV, van presentar-hi comunicacions. En alguns casos, centrades en la recerca Demoskole en què actualment participen, i en d’altres, en projectes previs o en les tesis que algunes d’elles desenvolupen.
Antoni Tort participa al programa de Ràdio UVic “Desconeguts, coneguts”
Antoni Tort (director de l’Escola de Doctorat i director del GREUV) va participar al programa de Ràdio UVic Desconeguts, Coneguts, presentant la tasca que desenvolupa l’Escola de Doctorat de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, com també presentant alguns dels projectes que es desenvolupen des del GREUV.
Podeu escoltar la seva intervenció a partir del minut 11:30.
El Projecte Enxaneta conclou el curs amb un acte d’entrega de diplomes
El passat 18 de juny a l’Aula Magna de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya va tenir lloc la cloenda del Projecte Enxaneta. Durant l’esdeveniment es van realitzar diferents parlaments, en els quals hi van participar Joan Soler (degà de la FETCH) i Jordi Collet (coordinador del projecte i membre del GREUV), com també es va fer entrega de diplomes als infants i mentors/es participants del projecte.
En el següent vídeo podeu veure un resum sobre la tasca que ha desenvolupat el Projecte Enxaneta durant aquest curs. Per més informació, també podeu consultar la seva pàgina web: Projecte Enxaneta
El GREUV participa a la 4a Jornada del Programa de Doctorat d’Innovació i Intervenció Educatives
El Programa de Doctorat d’Innovació i Intervenció Educatives, un programa interuniversitari de la UVic-UCC i Mondragon Unibertsitatea (País Basc), celebra el 16 i 17 de juny la seva quarta jornada d’investigació. La jornada coincideix amb l’International Workshop on Higher Education (IWHE), en el marc del qual s’engloben activitats adreçades a investigadors, doctorands i persones interessades en la matèria, que debatran les línies de recerca del Programa de Doctorat i altres temes d’interès comú.
Entre les activitats previstes, Rosa Sambola presentarà el seu pòster “Aesthetic dimension in the New school: An approach to the analysis of photographs in the Escola del Bosc of the Parc del Guinardó”.
S’acosta el XXXV Seminario Interuniversitario de Teoría de la Educación i la VII Jornada de Investigadores de Posgrado en Teoría de la Educación
Del 13 al 16 de novembre de 2016 tindrà lloc el XXXV Seminario Interuniversitario de Teoría de la Educación (SITE) sota l’eix temàtic de Democràcia i Educació en la Formació Docent. El SITE se suma als actes que durant el 2016 fan memòria a les aportacions de John Dewey sobre democràcia i educació, com també pretén contribuir a projectar altres mirades de revisió, conceptualizació i vivència ètica de
les democràcies del segle XXI. Llegir més…
Acte de reconeixement a la tasca pedagògica de Pere Pujolàs i Maset
El Moviment de Renovació Pedagògica de Girona, conjuntament amb altres grups i persones, ha organitzat un ACTE DE RECONEIXEMENT A LA TASCA PEDAGÒGICA DE PERE PUJOLÀS I MASET. Aquest acte tindrà lloc el dimarts 7 de juny a les 18h a l’Escola Santa Eugènia de Girona.
Joan Soler, Degà de la Facultat d’Educació – FETCH-, participarà amb “La trajectòria vital d’en Pere Pujolàs” i José Ramón Lago, coordinador del GRAD, amb “Les 10 lliçons d’en Pere Pujolàs per avançar en la inclusió“.
En el fitxer adjunt hi trobareu el programa.
Reportatge d’El 9TV sobre el Seminari Internacional organitzat per Demoskole
El Canal de televisió El 9TV emet un reportatge sobre el Seminari Internacional: democràcia, participació i educació inclusiva als centres educatius. Cap on avancem? organitzat per l’equip de Demoskole de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, celebrat el passat 6 i 7 de maig de 2016.
Isabel Carrillo coordina el monogràfic sobre “La construcció històrica del dret a l’educació en contextos de transició democràtica”
Isabel Carrillo Flores ha coordinat el monogràfic sobre “La construcció històrica del dret a l’educació en contextos de transició democràtica” del núm. 27 de la revista d’història de l’educació. En el monogràfic han participat Carlos Aldana Mendoza, Dalila Andrade Oliveira i Myriam Feldfeber de l’àmbit internacional d’Amèrica Llatina; i del context nacional Eugenio Otero Urtaza, M. Àngels Martínez Bonafé, i Ignacio García Ferrandis, Xavier García Ferrandis, Amparo Vilches Peña. Els diferens articles van precedits de la introducció “El llarg camí vers el dret a l’educació” de Jaume Carbonell i Sebarroja.
Podeu trobar més informació al següent enllaç: Educació i Història : Revista d’Història de l’Educació, núm. 27, 2016
El Seminari Internacional: democràcia, participació i educació inclusiva als centres educatius. Cap on avancem? com a tancament del projecte Demoskole
Els dies 6 i 7 de maig va tenir lloc el Seminari Internacional: Democràcia, participació i educació inclusiva als centres educatius. Cap on avancem?, a la Universitat de Vic. Aquest, s’emmarca en el projecte Demoskole. Durant un dia i mig, docents d’educació primària i secundària, junt amb investigadors i investigadores de la Universitat de Vic i la Universitat de Girona van compartir espais per discutir sobre com hauria de ser l’escola democràtica del segle XXI. Es va comptar amb la presència de ponents de rang internacional, com Michael Fielding i Kyriaky Messiou, així com ponències de cada un dels centres convidats a participar a les taules rodones. Com a tancament del Seminari es van presentar les principals conclusions del projecte.
A banda del Seminari, també va tenir lloc durant el matí de divendres el Workshop: Students’s participation towrads democratic schools, el qual va comptar amb la presència d’alumnes de l’Institut de Gurb així com d’investigadors que van presentar les seves recerques, com ara, Núria Simó i Anna Babicka-Wirkus.
Adjuntem el programa del Seminari Internacional en català per si és del vostre interès.
També podeu visitar la galeria de fotos d’ambdós esdeveniments organitzats en el marc del projecte Demoskole.
Isabel Carrillo, Esther Fatsini i Rosa Guitart en el marc del Programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres
Les investigadores del GREUV Isabel Carrillo, Esther Fatsini i Rosa Guitart en el marc del Programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres estan desenvolupant una línea de treball sobre Educació i Gènere (coordinada per Isabel Carrillo) amb la finalitat d’incorporar la perspectiva de gènere en els graus de mestres. Com a iniciatives durant els curs 2015-16 han revisat els continguts del Seminari de Pràctiques I del doble grau de mestres i han organitzat el curs “La teraninya dels estereotips de gènere. Actua i no et deixis atrapar!“. Dimecres 4 de maig Amparo Tomé va pronunciar la conferència de clausura del curs en el qual han participat 80 estudiants dels graus de mestres infantil, primària, doble grau de mestres, educació social i psicologia.
Més informació: http://mon.uvic.cat/cife/2016/05/05/sexismes-que-ens-mostren-i-que-amaguen/