Entre el 15 d’octubre i el 10 de novembre es celebrarà al centre d’emprenedoria Mas Vinyoles Venture Factory (Sant Pere de Torelló) i al BCN Drone Center (Moià) el primer programa en formació i emprenedoria de drons. La UVic-UCC, Mas Vinyoles i BCN Drone Center –un dels deu centres mundials especialitzats en test i proves de drons– portaran a terme una formació adreçada a 20 persones emprenedores que vulguin formar-se en l’àmbit de la tecnologia, les aplicacions per a drons professionals, l’emprenedoria i la gestió empresarial, així com reflexionar, debatre i treballar intensivament en la definició i prototipatge de possibles start-ups. Aquesta formació es desenvoluparà en un espai intensiu i convivencial, en format 1+3 setmanes (la primera setmana on-line, les altres dues presencials), amb l’ajut de professionals de primera línia de l’àmbit empresarial i acadèmic.

El projecte, que neix amb el nom de Catalonia DroneCamp 2018, va adreçat a emprenedors en l’àmbit internacional interessats a llançar projectes empresarials en el camp dels drons professionals. La iniciativa, finançada pel Fons Social Europeu a través de la Generalitat de Catalunya, i que té un valor teòric de 5.000 euros per participant, vol seguir el model “Work, Live and Play (WL&P)”, en plena natura a les instal·lacions que el centre d’emprenedoria té a la Vall del Ges i, també, al centre tecnològic del Moianès. És un programa pensat sobre la base del WL&P, en estat pur: formació (amb un preu mínim de 230 euros), manutenció, allotjament i activitats complementàries (opcionals).

El programa té un valor de 5.000 euros, però l’estudiant en pot pagar només 230. S’emmarca en el Programa PRIMER de la Generalitat de Catalunya que està finançat pel Fons Social Europeu i pretén promoure l’emprenedoria territorial especialitzada

El Catalonia DroneCamp tindrà una primera part de formació on-line i una segona de presencial. La formació on-line serà entre els dies 8 i 19 d’octubre amb una dedicació equivalent a 60 hores lectives i mitja hora de tutoria individual per mitjà de videoconferència. La formació presencial tindrà lloc entre els dies 22 d’octubre i 10 de novembre de 2018, amb sessions diàries de 8 hores, excepte el dia primer de novembre i caps de setmana. En aquest període hi haurà 90 hores de formació i discussió i 20 hores de tutoria (1 hora per alumne).