Una quinzena de docents de centres de secundària de la comarca d’Osona i el Vallès Oriental es van reunir dijous passat a la FEC per escoltar a Mariona Casas, professora de la UVic-UCC i ponent de la VIII Trobada de Professorat d’Economia i Empresa, que enguany es va centrar en la reflexió sobre el dia a dia professional dels participants des de l’àmbit de la comunicació.

Un espai de trobada i reflexió entre companys

La sessió va abordar qüestions com la creació d’un clima favorable a l’aula, la relació que s’estableix amb l’alumnat, la preservació de l’autoimatge dels docents i la coherència amb què es porta a terme l’activitat des de l’estil propi de cadascú. Els participants van compartir experiències i pràctiques que els han ajudat a complir amb l’objectiu “que l’alumnat aprengui”.

La majoria de reflexions coincidien en subratllar  la importància d’escoltar i valorar els i les joves estudiants i reforçar positivament els seus progressos sense perdre de vista l’exigència acadèmica. Així mateix, els assistents van coincidir amb què el coneixement adquirit amb l’experiència i el treball de preparació de les classes són factors determinants per al bon desenvolupament de l’activitat docent. D’aquesta manera, la trobada va aprofundir en els diferents elements dels quals pot disposar el professorat per construir el coneixement a transmetre i com dialogar amb els estudiants per adequar el discurs a cada grup-classe.

Consolidant els lligams amb l’entorn

La  jornada es va valorar molt positivament pels assistents, la meitat dels quals són també antics alumnes de l’àrea d’Empresa de la Facultat. La vuitena edició de les Trobades consolida l’objectiu d’enfortir els lligams entre la Universitat de Vic i el professorat d’economia i empresa dels centres de secundària, a banda de crear l’espai per reflexionar sobre el dia a dia del professorat d’aquest sector. “Una tasca que s’inicia en l’educació secundària i es continúa a la universitat”, segons va afirmar Carme Viladecans, organitzadora de les Trobades i coordinadora del grau d’ADE de la FEC.

Vuit anys de Trobades

En els darrers anys s’han tractat temes de diferents àmbits que combinen activitat docent i actualitat econòmica: els comptes anuals del Pla General de Comptabilitat, a càrrec de Núria Arimany i Carme Viladecans; l’estructura sectorial i ocupacional del treball a Alemanya, França, Itàlia i Espanya, a càrrec de Rafa Madariaga; el coaching pel desenvolupament personal i professional, a càrrec d’Elisenda Tarrats; la relació entre l’economia i l’espai així com la història, conceptes i exemples, a càrrec de Joan Carles Martori; les dones en l’economia i l’empresa, a càrrec d’Anna Pérez-Quintana, l’emprenedoria i el lideratge en l’actualitat, a càrrec de Ma. Antònia Pujol i l’efecte de la Intel·ligència Artificial en l’àmbit econòmic, a càrrec d’Albert Armisen.