Aquest dijous 28 d’abril ha tingut lloc, a la Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, la VI Trobada de Professorat d’Economia i Empresa, que ha comptat amb la participació de professorat d’instituts de les comarques d’Osona i el Vallès Oriental

Enguany el títol de la xerrada ha estat LIDERA’T, a càrrec de M. Antònia Pujol Famadas. En el transcurs de la sessió s’ha posat especial èmfasi en el fet de que l’entorn social, econòmic, polític i financer en el que vivim està canviant de forma molt ràpida i està naixent un nou món que encara no coneixem. Aquests canvis ens obliguen a actuar de forma diferent i per tant, ens serà de gran utilitat tan a nivell professional com en una aula d’estudi, conèixer i descobrir  les capacitats individuals de cadascú amb la finalitat de poder desenvolupar un procés de lideratge a nivell individual. La ponent, a partir d’experiències viscudes, ha posat especial èmfasi en les qualitats que ha de tenir un bon líder per poder gestionar un equip de persones:  l’autoconeixement, la inclusió, la intuïció, la creativitat, la flexibilitat, la determinació, la coherència, el no tenir por, entre d’altres.

Carme Viladecans, coordinadora del grau d’ADE, explica que la finalitat bàsica d’aquestes trobades és enfortir i millorar els lligams entre la Universitat de Vic i el professorat d’economia i empresa dels instituts i d’altra banda ser un espai on es pugui parlar, debatre i discutir temes econòmics d’actualitat. Al llarg d’aquest sis anys s’han tractat temes de diferents àmbits: els comptes anuals del Pla General de Comptabilitat, a càrrec de Núria Arimany i Carme Viladecans; l’estructura sectorial i ocupacional del treball a Alemanya, França, Itàlia i Espanya, a càrrec de Rafa Madariaga; el coaching pel desenvolupament personal i professional, a càrrec d’Elisenda Tarrats; la relació entre l’economia i l’espai així com la història, conceptes i exemples, a càrrec de Joan Carles Martori i les dones en l’economia i l’empresa, a càrrec d’Anna Pérez-Quintana.