Les experteses dels 4 grups de recerca adscrits al CRED

Grup de Recerca en lingüística aplicada, didàctica i literatura (Glossa)   

Coordinador:  Llorenç Comajoan (llorenc.comajoan@uvic.catglossa@uvic.cat / web

Membres del grup: Alan James Runcieman, Àngel Raluy Alonso, Àngel Tortadès Guirao, Anna M. Pujol Costa, Anna M. Vallbona González, Ares Llop Naya, Assumpta Fargas Riera, Berta Vila Saborit, Carlos López March, Francesc Codina Valls, Francesca Davoli, Gemma Delgar Farrés, Gonçal Calle Rosingana, Irene Llop Jordana, Irene Solanich Sanglas, Joan Masnou Suriñach, Jordi Auseller Roquet, Jordi Chumillas Coromina, Jordina Coromina-Subirats, Josep Maria Sucarrats Vilà, Judith Sánchez Gordaliza, Llorenç Comajoan Colomé, Lucrecia Keim Cubas, Lydia Brugué Botia, M. Àngels Pinyana Garriga, M. Àngels Verdaguer Pajerols, M. Carme Bernal Creus, Manel Llanas Pont, Marcos Cánovas Méndez, Teresa Puntí Jubany, Marianna Piccioli, Mariona Casas Deseuras, Marta Cabanillas Resino, Marta Camps Devesa, Marta Corominas Salom, Mathilde Cornuel, Mia Güell Devesa, Montserrat Vancells Flotats, Núria Camps Casals, Núria Medina Casanovas, Pere Quer Aiguadé, Ramon Pinyol Torrents, Ricard Giramé Parareda, Richard Samson, Sarah Khan, Silvia Garriga Galobardes, Sílvia Mas Sañé, Tania Salguero Garcia, Vanesa Amat Castells, Vanessa Enríquez Raido, Vanesa Torres Cano, Xus Ugarte Ballester.

Experteses: 

  • Disseny, implementació i avaluació d’estudis i intervencions sobre l’ensenyament, l’aprenentatge i l’ús de llengües, la literatura i la traducció en entorns diversos d’aprenentatge (infantil, primària, secundària, universitat i àmbit de persones adultes) 
  • Estudi, edició i traducció de textos literaris, la seva didàctica i la relació amb el patrimoni literari. 

Línies de recerca

  • Lingüística aplicada i interculturalitat (Llorenç Comajoan Colomé)  
  • Literatura i estudis culturals (Jordi Chumillas Coromina)  
  • Cultura, benestar i llenguatges en educació infantil (Vanesa Amat Castells)  
  • Ensenyament i aprenentatge amb suport digital (Marcos Cánovas Méndez)  

Grup de Recerca sobre Atenció a la Diversitat (GRAD)   

Coordinador: Jesús Soldevila (jesus.soldevila@uvic.cat/ gruprecercagrad@uvic.cat  / web 

Membres del grup: Borja Aguado Martínez, Anna Casellas Grau, Anna Valls Arnau, Eduard Comerma Torras, Esther Nadal Escolà, Esther Pertusa Venteo, Gemma Riera Romero, Jesús Soldevila Pérez, Jodi Ortiz Gil, Jordi Vilardell Molas, José Ramón Lago Martínez, M. Núria Padrós Tuneu, M. Teresa Seguiés Morral, Mark O’Neill Compte, Marta Casals Coll, Mila Naranjo Llanos, Neus Ramírez Nieto, Olga Pedragosa Xuclà, Saray Gómez Ortiz, Tamara Gastelaars, Tomàs Sadurní Aldabas, Verónica Jiménez Perales, Xavier Santaella Oller.

Experteses: 

  • Planificació, implementació i avaluació d’actuacions i programes educatius que afavoreixin la cooperació entre l’alumnat per a la millora de les  pràctiques educatives i l’avaluació des d’una perspectiva inclusiva. 
  • Organització d’estratègies de col·laboració i suport entre el professorat per al desenvolupament i la millora de les pràctiques educatives en equips d’aprenentatge cooperatiu per contribuir a la cohesió, l’equitat i la inclusió.

Línies de recerca:

  • La cooperació entre l’alumnat i col·laboració entre professorat pel suport i la millora de la pràctica educativa (José Ramón Lago Martínez)   
  • L’aprenentatge cooperatiu, la cohesió de grup, el clima de l’aula, TIC i millora de les pràctiques educatives (Gemma Riera Romero)   
  • L’avaluació inclusiva i la millora de les pràctiques educatives (Milagros Ascensión Naranjo Llanos)   
  • La veu de l’alumnat per a la millora inclusiva i democràtica de l’escola (Jesús Soldevila Pérez)   
  • Cognició i atenció a la diversitat (Anna Casellas Grau i Borja Aguado Martínez)   
  • El disseny universal de l’aprenentatge i la personalització per a l’accés en entorns inclusius (Olga Pedragosa Xuclà)  

Grup de Recerca en Construcció del Coneixement (GRECC)

Coordinador: Jordi Martí Feixas (jordi.marti@uvic.catgrecc@uvic.cat  / web

Membres del grup: Anna Salla Mateu, Arnau Amat Vinyoles, Gabriel Lemkow Tovias, Isabel Jiménez Bargalló, Isabel Sellas Ayats, Joan Callarisa Mas, Jordi Martí Feixas, Judit Sabido Codina, Laia Solé Coromina, Laura Martin Ferrer, Lluis Solé Salas, Margarida Tió Codina, Maria Dolores Vazquez Carrasco, Marta Marimon Martí, Mercè Carrera Peruga, Monica Rubia Estruch, Montserrat Pedreira Alvarez, Montserrat Rierola de Mas, Mounia Rachdi Errachdi, Santiago Ponce Vicet, Sònia Esteve Frigola, Víctor Grau Torre-Marin i Laia Albó.

Experteses:

  • Disseny, implementació i avaluació de processos d’ensenyament i aprenentatge en l’àmbit STEAM que promoguin el pensament crític, la sostenibilitat i la inclusió per a alumnat de les diferents etapes educatives i professorat en formació. 
  • Generació de processos que promoguin la creativitat i la recerca basada en les arts per tal d’afavorir l’accessibilitat al coneixement artístic, i el coneixement en general, a tota la societat. 

Línies de recerca:

  • Art i accessibilitat en la construcció de coneixement (Lluís Solé Salas)  
  • Enfocaments CTS en la construcció de coneixement (Marta Marimon Martí)  
  • Espais de ciències i inclusivitat en la construcció de coneixement (Gabriel Lemkow)  
  • Interactivitat i construcció de coneixement a l’aula (Jordi Martí Feixas)   

 Grup de Recerca Educativa (GREUV)  

Coordinador:  Jordi Collet (Jordi.collet@uvic.catgruprecercagreuv@uvic.cat   / web

Membres del grup: Aida Macià Gual, Alejandro Paniagua Rodríguez, Anna Girbau Ferrés, Anna Gómez Mundó, Antoni Tort Bardolet, Clàudia Basagaña Rico, Esther Fatsini Matheu, Eulàlia Collelldemont Pujadas, Glòria Olmos Rodríguez, Guillem Riba Duarte, Isabell Carrillo Flores, Itxaso Tellado Ruiz de Gauna, Joan Soler Mata, Jordi Collet Sabé, Josep Casanovas Prat, Josep Castillo Adrian, Laura Domingo Peñafiel, Laura Farré Riera, Mar Beneyto Seoane, Núria Carrete Marín, Núria Simó Gil, Pau Jolonch, Pilar Prat Viñolas, Ramon Rial Carbonell, Rosa Maria Guitart Aced, Sònia Camacho Vallejo.

Experteses:

  • Co-disseny, implementació i avaluació d’actuacions, programes i polítiques en l’àmbit socioeducatiu, des d’una perspectiva que inclou infants i joves, centres, famílies, comunitat, territori i administracions públiques a diferents nivells. 
  • Anàlisi històrica, ètica i estètica de les realitats socioeducatives passades i contemporànies amb un especial èmfasi en allò territorial. 

Línies de recerca:

  • Àrea transversal (Itxaso Tellado Ruiz de Gauna)  
  • Educació i territori (Núria Simó Gil)  
  • Història de l’educació (Eulàlia Collelldemont Pujadas)