UVIC UCC
Estrategias de co-diseño en la universidad para un aprendizaje indagativo basado en el uso intensivo de las TIC (Design2Learn)

I+D+i Ministerio de Economía y Competitividad, Ref. EDU2012-37537. Investigadora principal: Iolanda García (UOC).

Estrategias de co-diseño en la universidad para un aprendizaje indagativo basado en el uso intensivo de las TIC (Design2Learn)

 

El projecte Design2Learn se centra en la investigació sobre metodologies basades en processos d’aprenentatge d’investigació amb suport tecnològic a l’educació superior. L’objectiu del projecte és estudiar l’aplicació d’un model basat en la pedagogia d’investigació per generar escenaris d’aprenentatge a universitats adaptables a diferents contextos de formació i perfils d’estudiants. Per fer-ho, s’identifiquen els elements que configuren aquests contextos i perfils, com ara l’àrea de coneixement, el nivell acadèmic i la competència dels estudiants en ús de les TIC amb finalitats d’aprenentatge.

Aquests escenaris, generats a partir d’un procés de co-disseny que implica professorat, estudiants i experts en disseny d’instrucció, es basen en un ús més madur, autogestionat i transversal de la tecnologia, per tal de permetre la intersecció entre diferents contextos i activitats en que els estudiants desenvolupen processos d’aprenentatge més enllà del Campus Virtual universitari. Per fer-ho, s’aplica una metodologia de recerca basada en el disseny.

Web del projecte: Design2Learn

Lloc de treball intern: Design2Learn

Add Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *