Línia 1. Construcció del coneixement en dominis específics, en el marc de projectes disciplinaris o interdisciplinaris.
Anàlisi de com els i les estudiants generen, elaboren, distingeixen, reflexionen i avaluen idees en un procés de construcció de coneixement en dominis específics en el marc de projectes disciplinaris o interdisciplinaris, que es mou cap a nivells més alts d’integració de coneixement reflexats en idees noves o més complexes.
Projectes d’aquesta línia:
- Construcció d’explicacions científiques en el treball en petit grup (Jordi Martí, Arnau Amat, Isabel Jiménez, Víctor Grau)
- Construcció de coneixement matemàtic: la multiplicació (Sònia Esteve, Isabel Sellas, Laura Vila)
- Avaluació de la comprensió dels conceptes físics dels i de les estudiants de batxillerat i universitat (Víctor Grau).
- Construcció de coneixement en patrimoni rural (Jacint Torrents, Santi Ponce, Joan Callarisa)
- Accessibilitat i música (Lluís Solé, Mercè Carrera)
- Construcció d’explicacions científiques i presa de decisions en la gestió de la biodiversitat de contextos escolars dins del marc de la sostenibilitat (Arnau Amat, Jordi Martí, Isabel Jiménez)
Línia 2. Construcció i evolució del coneixement didàctic dels professionals de l’educació.
Anàlisi del procés de construcció del coneixement dels professionals de l’ensenyament de qualsevol etapa educativa, vinculat a diferents àmbits del saber i al desenvolupament de competències docents.
Projectes d’aquesta línia:
- Gestió del diàleg en el procés de construcció de coneixement científic (Jordi Martí, Arnau Amat, Isabel Jiménez, Víctor Grau)
- Integració de recursos educatius en projectes interdisciplinaris (Marta Marimon, Montsita Rierola, Laia Solé)
- Competència digital docent (Marta Marimon)
- Codisseny d’espais d’aprenentatge (Marta Marimon)
- Com el professorat ensenya física al batxillerat (Víctor Grau)
- Necessitats formatives del professorat de matemàtiques que treballa en aules multigrau (Sònia Esteve)
- Reflexió sobre la pràctica d’ensenyament del patrimoni cultural. Estudi de cas d’una mestra d’educació primària (Joan Callarisa)
- Avaluació de la creació artística en entorns no artístics (Lluís Solé, Laia Solé, Mercè Carrera, Eva Marichalar, Víctor Grau)
- Reflexió sobre els factors i processos que ajuden als nens i nenes a l’aula de música (Mercè Carrera)
- L’escola a la universitat: un nou context per aprendre a fer de mestre/a (2020 ARMIF 00007)
Línia 3. Recerca basada en les arts.