UVIC UCC

Línia 1. Construcció del coneixement en dominis específics, en el marc de projectes disciplinaris o interdisciplinaris.

Anàlisi de com els i les estudiants generen, elaboren, distingeixen, reflexionen i avaluen idees en un procés de construcció de coneixement en dominis específics en el marc de projectes disciplinaris o interdisciplinaris, que es mou cap a nivells més alts d’integració de coneixement reflexats en idees noves o més complexes.

Projectes d’aquesta línia:

  1. Construcció d’explicacions científiques en el treball en petit grup (Jordi Martí, Arnau Amat, Isabel Jiménez, Víctor Grau)
  2. Construcció de coneixement matemàtic: la multiplicació (Sònia Esteve, Isabel Sellas, Laura Vila)
  3. Avaluació de la comprensió dels conceptes físics dels i de les estudiants de batxillerat i universitat (Víctor Grau).
  4. Construcció de coneixement en patrimoni rural (Jacint Torrents, Santi Ponce, Joan Callarisa)
  5. Accessibilitat i música (Lluís Solé, Mercè Carrera)
  6. Construcció d’explicacions científiques i presa de decisions en la gestió de la biodiversitat de contextos escolars dins del marc de la sostenibilitat (Arnau Amat, Jordi Martí, Isabel Jiménez)

 

Línia 2. Construcció i evolució del coneixement didàctic dels professionals de l’educació.

Anàlisi del procés de construcció del coneixement dels professionals de l’ensenyament de qualsevol etapa educativa, vinculat a diferents àmbits del saber i al desenvolupament de competències docents.

Projectes d’aquesta línia:

  1. Gestió del diàleg en el procés de construcció de coneixement científic (Jordi Martí, Arnau Amat, Isabel Jiménez, Víctor Grau)
  2. Integració de recursos educatius en projectes interdisciplinaris (Marta Marimon, Montsita Rierola, Laia Solé)
  3. Competència digital docent (Marta Marimon)
  4. Codisseny d’espais d’aprenentatge (Marta Marimon)
  5. Com el professorat ensenya física al batxillerat (Víctor Grau)
  6. Necessitats formatives del professorat de matemàtiques que treballa en aules multigrau (Sònia Esteve)
  7. Reflexió sobre la pràctica d’ensenyament del patrimoni cultural. Estudi de cas d’una mestra d’educació primària (Joan Callarisa)
  8. Avaluació de la creació artística en entorns no artístics (Lluís Solé, Laia Solé, Mercè Carrera, Eva Marichalar, Víctor Grau)
  9. Reflexió sobre els factors i processos que ajuden als nens i nenes a l’aula de música (Mercè Carrera)
  10. L’escola a la universitat: un nou context per aprendre a fer de mestre/a (2020 ARMIF 00007)

 

Línia 3. Recerca basada en les arts.