Dins del marc de la Universitat d’Estiu de Vic i al llarg d’aquesta setmana que avui acabem ha tingut lloc a la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes el curs “El treball per projectes a l’educació primària“. El curs, organitzat pel CIFE i reconegut pel Departament d’Ensenyament, ha permès a les més de trenta persones que hi han assistit situar-se en aquesta interessant metodologia que cada vegada genera més interès entre els mestres.

Val a dir que l’èxit del curs va fer que finalment una colla de persones no hi poguessin assistir, per la qual cosa des del CIFE s’està ja preparant una segona edició per als mesos de gener i febrer de 2018.

El curs, de 20 hores de durada, tenia per objectiu contribuir al coneixement de la metodologia de projectes al mateix temps donar pautes per a la seva aplicació a l’educació Primària. I per a fer-ho, la proposta formativa ha comptat amb una equilibrada presència d’elements teòrics juntament amb la mirada pràctica, tot plegat de la mà d’en Jordi Martí (FETCH) i de la mestra Nati Bergadà, caps visibles del curs. Així, les seves aportacions s’han completat amb la presència de l’equip de professorat de l’Escola Marta Marta de Vilanova del Camí, amb l’Antoni Monclús al capdavant, s’han encarregat d’aquesta part tot presentant la seva experiència d’incorporació de la metodologia del treball per projectes a les seves aules.  I completava la presentació d’experiències l’Escola Arenal de Llevant, de Barcelona, de la mà d’en Toni Otero.

Volem notar, també, que la presència d’aquests més de trenta mestres comptava amb el valor afegit que hi havia diversos docents d’una mateixa escola, amb la qual cosa el que s’ha pogut treballar, conèixer, contrastar i projectar al llarg dels tres dies que ha durat la formació sens dubte tindrà continuïtat als propis centres. Així, i amb paraules de les pròpies persones assistents, una d’elles destacava que “ha quedat molt clar el procés d’elaboració del projecte“, o una altra que opinava que “és molt enriquidor escoltar l’experiència de mestres que ho porten a la pràctica“. I del queno hi ha hagut cap mena de dubte, i també ens satisfà posar-vo amb paraules de les pròpies persones asssitents és del fet que s’havia comptat amb “formadors amb molt coneixement sobre el tema, fet que els ha permès aclarir tots els dubtes que els anàvem palntejant“. Tot plegat, afegit als diferents suports didàctics i els diferents recursos que s’han anat oferint al llarg de la formació, ha fet que la valoració general de les persones assistents hagi estat molt positiva i en destaquessin l’elevat grau d’aprofitament que els ha aportat.

Des d’aquestes ratlles volem felicitar a l’equip de formadors i en concret a en Jordi Martí i a la Nati Bergadà per la bona feina feta.

Proposta de continuïtat

Com informàvem a la capçalera d’aquesta entrada, des del CIFE ja hem posat en marxa una segona edició del curs per a totes aquelles persones que no han pogut assistir a la primera i també per a aquelles que prefereixen fer-la més endavant. Això serà al segon trimestre del curs 2017-2018.

D’altra banda, i per a aquelles escole que ho desitgen, també hi ha la possibilitat, com alguna de les persones assistents ha expressat, de rebre assessorament en centre per tal de poder posar en marxa aquesta interessant metodologia que sens dubte aporta una renovada mirada als processos d’ensenyament-aprenentatge.