Dins del marc de les activitats formatives de la Universitat d’Estiu de Vic, una bona colla de mestres i professorat de secundària han optat per alguna de les diverses propostes formatives que des del CIFE hem ofert tant a Vic com a Granollers, Olot i també a Barcelona.
I tot plegat més enllà de la participació que també hi haurà aquests propers dies de juliol per part de formadors dels diversos equips del CIFE en les diferents escoles d’estiu que s’organitzen des de les diverses organitzacions i institucions educatives al territori, com ara l’Escola d’Estiu del Ripollès en l’àmbit de l’atenció a la diversitat o l’Escola d’Estiu de La Salle Catalunya, dins l’àmbit de la programació i avaluació per competències.
D’aquesta manena el CIFE s’afegeix, com ja va fent cada any, a les diferents entitats i institucions, públiques i privades, que estiu rere estiu oferim propostes formatives adreçades al col·lectiu de mestres i professors justament en una època, la de l’estiu, propicia a la reflexió, a l’anàlisi de les pròpies pràctiques i a la projecció d’innovacions i canvis.
I és que no hi ha dubte que aquesta dada evidencia l’interès per la formació contínua en general per part del col·lectiu docent, i no sols a partir de la notícia que compartim avui sinó per la tendència general a partir de la qual docents i escoles expressen el seu desig de millora, de canvi i d’actualització metodològica i didàctica per tal de donar resposta als nous reptes que planteja l’educació ara, avui i aquí. I és en aquest sentit que el CIFE, des de l’expertesa dels seus equips i amb les aportacions dels diferents departaments de la FETCH i dels grups de recerca ofereix, com ja ha anat fent des de la seva creació, el seu acompanyament i guiatge a totes aquells docents que ho desitgin.
L’oferta formativa d’aquest estiu consta dels següents cursos:
Granollers
Curts: Percussió corporal, mètode SSM. Nivell 1. 8a edició.
A càrrec de: Santi Serratosa. Dates i horari: 10, 11 i 12 de juliol de 2017 de 9h a 14h.
Per més informació accediu a aquest enllaç: https://www.uvic.cat/formacio-continua/ca/universitat-estiu/percussio-corporal-metode-ssm-nivell-1-8a-edicio
Olot
Taller: Les pràctiques restauratives: crear comunitat per millorar les relacions i encarar bé els conflictes.
A càrrec de: Ferran Erra. Dates i horari: 5 i 6 de juliol de 2017 de 9:30 a 13:30 i de 15:30 a 18:30h.
Per més informació accediu a aquest enllaç: https://www.uvic.cat/formacio-continua/ca/universitat-estiu/les-practiques-restauratives-crear-comunitat-millorar-les-relacions-i-encarar-be
Barcelona
Curs: Perspectives trans en la infància i l’adolescència: reflexions per abordar la diversitat de gènere en els àmbits educatius.
A càrrec de: Miquel Missé i Cristina Garaizabal. Dates i horari: 3, 4 i 5 de juliol de 2017 de 10h a 14h.
Per més informació accediu a aquest enllaç: https://www.uvic.cat/formacio-continua/ca/universitat-estiu/perspectives-trans-en-la-infancia-i-ladolescencia-reflexions-abordar-la-diversitat
Montserrat
8a Escola d’Estiu de literatura infantil i juvenil. Jornades internacionals sobre literatura parlada. L’art de dir i l’art d’explicar.
Dates i horari: 4, 5 i 6 de juliol de 9h a 19h
Per més informació accediu a aquest enllaç: https://www.uvic.cat/formacio-continua/ca/universitat-estiu/escola-destiu-de-literatura-infantil-i-juvenil-jornades-internacionals-sobre
Vic
Curs: El treball per projectes a l’Educació Primària.
Dates i horari: 3, 4 i 6 de juliol de 2017 de 9h a 14h.
Per més informació accediu a aquest enllaç: https://www.uvic.cat/formacio-continua/ca/universitat-estiu/el-treball-projectes-en-leducacio-primaria
Amb tot plegat volem destacar que al marge de la bona acollida que han tingut tots els cursos, hi ha dues propostes que han exhaurit les places ofertes, per la qual cosa des del CIFE ja estem treballant en la preparació d’una segona edició dinsd del marc ja de les activitats de formació permanent al llarg del curs 2017-2018. Aquestes propostes són: El treball per projectes a l’Educació Primària i Perspectives trans en la infància i l’adolescència: reflexions per abordar la diversitat de gènere en els àmbits educatius.
Deixeu un comentari