Tal i com anunciàvem fa unes setmanes en aquest lloc, disset persones, majoritàriament estudiants, participen durant aquestes setmanes al curs “Psicooncologia”, curs vinculat a una assignatura optativa del Màster en Psicologia General i Sanitària i obert als professionals del territori i als estudiants del grau en psicologia de la FETCH.
El curs, conduït per la Núria Orcero, psicooncòloga de la Fundació Althaia de la Xarxa Assistencial Universitària de Manresa i de l’Hospital Universitari de Vic, té com a objectiu general desenvolupar coneixements i habilitats clíniques que permetin optimitzar la qualitat de vida del pacient amb càncer i de la seva família.
D’aquesta manera, amb aquesta formació que s’allargarà fins al mes de maig a través de cinc sessions matinals de dissabte, les persones assistents tindran l’oportunitat no només d’endinsar-se en aquesta especialitat de la psicologia, fonamentada en el suport a l’impacte emocional de la malaltia i el seu tractament, sinó també nodrir-se d’una singular mirada professional ja com a futurs i futures psicòlegs.
Així, les instantànies que acompanyen aquesta entrada ens remeten a la sessió d’aquest passat dissabte dia 1 d’abril en què els i les estudiants posaven en comú el treball que havien realitzat en equip a partir d’un cas presentat per la formadora i que els portava a posar-se de manera vivencial i pràctica en tesitura. De fet, un dels trets distintius de la formació proposada és el seu enfocament metodològic, centrat en l’aprenentatge aplicat a la resolució de problemes, l’estudi de casos i els projectes plantejats. En aquest mateix sentit i tal com una de les persones assistents a la formació explicava “(…) Valoro molt positivament que el treball de determinats continguts del curs es basi en el visionat de vídeos amb testimonis reals per a la seva discussió. Així, a partir de la formulació de preguntes per part de la formadora se’ns orienta a detectar emocions i sentiments, estratègies d’afrontament, indicadors de creixement personal, …”. Val a dir que la tònica general entre les persones assistents era de satisfacció per l’elecció feta de realitzar el curs/assignatura.
Des del CIFE estem convençuts que propostes com la que referim en aquesta entrada contribueixen en gran mesura a ampliar la mirada i a adquirir nous coneixements relacionats amb la pràctica de la psicologia de la mà de persones expertes en les diferents especialitats, en aquest cas la psicoolcologia, la qual es suma a anteriors o reeixides iniciatives com ara el suport psicològic a víctimes, el trauma infantil o l’atenció i intervenció en el Trastorn de l’Espectre Autista. I tot plegat amb la mirada posada en l’acompanyament dels professionals dels camps de la psicologia i de la salut que en el seu dia a dia necessiten actualitzar-se i/o introduir-se a noves disciplines o especialitats dins del camp de la seva pràctica professional.
Altres entrades relacionades amb aquest tema:
http://mon.uvic.cat/cife/atencio-i-intervencio-en-trastorns-de-lespectre-autista/
Deixeu un comentari