Manel Esteller – No sóc el meu ADN – 29/11/2017

with No hi ha comentaris

Llibre:  No sóc el meu ADN

Xerrada-debat: No sóc el meu ADN

Avui 29 de novembre de 2017 en el marc de la 11a Edició de les Tertúlies de Literatura Científica que cada any s’organitzen per part del Programa Ciència i Societat de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC, hem comptat amb la presència del Dr. Manel Esteller que ens ha parlat sobre epigenètica a propòsit del seu llibre No sóc el meu ADN.

Manel Esteller és doctor en Medicina i Director del Programa d’Epigenètica i Biologia del Càncer de l’IDIBELL. És un dels metges i investigadors més reconeguts mundialment per la seva lluita contra el càncer i un dels investigadors que a nivell mundial més a contribuït a desvetllar l’epigenoma, el full de ruta que regula els nostres gens. Se li han atorgat diversos premis entre ells el Premi Nacional de Recerca (2015) i la medalla d’honor del Parlament (2016).

S’han fet dues sessions de la xerrada-debat: Sessió 1 (9.00 a 10.15h) i Sessió 2 (10.30 a 11.50h) amb un gran èxit de participació a l’Aula Magna de la UVic-UCC.

A la xerrada-debat, el ponent ha explicat què és la epigenètica i com n’és d’important en les nostres vides. També ha donat aplicació a aquesta disciplina pel que fa al diagnòstic i tractament d’algunes patologies.

El debat ha estat molt intents en ambdós sessions i ha estat molt enriquidor.

Hi han assistit estudiants i professorat de la UVic-UCC i estudiants de Centres de secundària:

• UVic-UCC – Grau en Biologia, Grau en Biotecnologia i Grau en Enginyeria Biomèdica.
  • Centres de secundària: Escorial de Vic, Institut la Plana de Vic, Escola Vedruna Tona, Institut de Tona, Institut Jaume Callís, Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu i Institut del Voltreganès.

En total s’ha comptat amb una assistència de l’ordre de 440.

Podeu veure el vídeo de l’activitat clicant a: http://mon.uvic.cat/tlc/videos/

Podeu veure les fotografies de grup del centres de secundària assistents a la xerrada-debat amb el ponent Dr. Manel Esteller i altres fotos de l’acte visitant la galeria del curs 2017/18.

Per més informació llegiu el cartell que es mostra a continuació: