Karel H.M. Van Wely – Les cèl·lules mare – 09/01/15

Llibre: Las células madre

Xerrada-debat: Les cèl·lules mare

110_9450 110_9466

Avui, divendres 9 de gener de 2015, en el marc del projecte de les Tertúlies de Literatura Científica –  a l’EPS de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, hem comptat amb la presència del científic Karel H.M. Van Wely per parlar del seu llibre Las células madre.

Al llarg dels últims anys, científics especialitzats en diferents disciplines han ampliat el nostre coneixement sobre les cèl·lules mare i ja s’estan donant els primers passos perquè aquests avanços en la recerca es puguin aplicar en medicina. En el llibre Las células madre  es repassa la història científica d’aquestes cèl·lules, des dels primers descobriments fins a les aplicacions actuals en trasplantaments i animals transgènics, i s’explica, a través de conceptes bàsics, quina és la seva funció i com encaixen en el desenvolupament de l’embrió i en els òrgans del nostre cos. Deixant a un costat la discussió ètica que planteja el seu ús, l’autor emfatitza l’important paper que les cèl·lules mare estan exercint en la recerca biològica i la seva relació amb malalties com el càncer o l’envelliment prematur.

Karel H.M. Van Wely és doctor en Ciències Naturals i Matemàtiques per la Universitat de Groningen (Holanda). En l’actualitat treballa en el Centre Nacional de Biotecnologia del CSIC, on investiga la relació entre la divisió cel·lular, l’especialització de les cèl·lules i el càncer.

L’activitat s’ha realitzat en dues sessions degut al gran interès en escoltar al científic. La primera, de 10.00 a 11.15h, on s’ha comptat amb l’assistència d’uns 200 estudiants, provinents de l’Institut del Voltreganès, de l’Institut Jaume Callís i de la Universitat de Vic. A la segona sessió, de 11.30 a 12.45h en comptat amb l’assistència d’uns 180 estudiants, provinents de el Col·legi St. Miquel dels Sants, l’Institut de Tona, l’Institut de Vic, la Salle Manlleu i estudiants de Biociències de la Universitat de Vic, que a l’assignatura de Biologia de 1r curs de Grau en Biologia, Grau en Biotecnologia, etc, han tingut l’oportunitat de llegir el llibre escrit per el científic i escriptor Karel H.M. Van Welly “Las células madre“.

Podeu trobar aquesta xerrada-debat sencera d’en Dr. Karel H.M. Van Wely al Canal UVic, si us interessa cliqueu a: Les cèl·lules mare

Compartim amb tots vosaltres les fotos dels diversos centres amb el científic realitzades avui a la Universitat!

110_9429

Centres de secundària que han assistit a la sessió 1