Fundació Espavila: Beques Educar fomentant l’esforç

Cartell Fundació Espavila

Entrega de les Beques Educar Fomentant l’Esforç

(4a. Convocatòria) de la Fundació Espavila

El passat dia 28 de maig es va celebrar l’acte d’entrega de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (4a. Convocatòria) organitzat per la Fundació Espavila al Palau Robert de Barcelona (espai cedit per la Generalitat de Catalunya), amb  l’assistència de més de 140 persones.

Prèviament, es va fer un Mercat d’Entitats; un espai destinat a aquelles persones o entitats (centres educatius, Ajuntaments, etc.), per tal de donar-se a conèixer i establir relacions entre elles.

Un cop finalitzat el Mercat d’Entitats, es va iniciar l’acte amb un agraïment a totes les persones assistents i que es van presentar a la convocatòria de beques.

Els guanyadors de la convocatòria anterior, van fer una breu presentació dels projectes desenvolupats al llarg del curs.

El president de la Fundació Espavila, va fer entrega d’una placa commemorativa als membres del jurat, per la seva implicació i suport. EL jurat d’aquesta 4a. convocatòria va estar format per:

Sr. Jordi Villà, – Vicerector de recerca i professorat de la Universitat de Vic.

Sra. Marta Burguet, – Professora de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona.

Pep Marí, – Llicenciat en Psicologia de l’esport i Cap del Departament de Psicologia de l’Esport del CAR de Sant Cugat.

Carme Garrido, – Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona i Regidora del Pla Estratègic de l’Ajuntament de Granollers.

Josep Mas, – Periodista, filòleg i Director de l’Edició de El 9 Nou del Vallès.

Antoni Argent, – Professor de secundària, President de l’AEF TBCLASS, Autor de diversos llibres i Coordinador del Projecte Educatiu MILLOREM.

I finalment, Antoni Argent, com a Secretari del Jurat, va donar a conèixer els 4 projectes guanyadors:

Fes 500 km per la teva salut” – Club Esportiu d’Esports Adaptats. (Barcelona)

El projecte pretén difondre l’esport adaptat per a persones cegues. Més concretament, és un projecte basat en el ciclisme en tàndem i es pretén  recórrer 500 km en diferents sortides. El desenvoluparan nens i nenes de Catalunya de 12 a 16 anys que tenen discapacitat visual. Amb el suport de col·laboradors i voluntaris.Aquest projecte es desenvoluparà a Barcelona, Girona i rodalies.

El llenguatge de programació” – Escola la Bòbila”. (Les Preses – Girona)

A través d’aquest projecte els alumnes resoldran determinats reptes,  ja sigui programant robots o altres aplicacions, tot fomentant les seves habilitats en la resolució de problemes, la lògica i la creativitat.El desenvoluparan nens i nenes de 3 a 12 anys de l’escola La Bòbila, ubicada al municipi de Les Preses.

Llegeix-me, que jo t’escolto” – Montse Masgrau”. (Vic – Barcelona)

Projecte que treballa l’educació emocional i la lectura mitjançant la teràpia assistida amb animals.Aquest projecte el desenvoluparan nens i nenes de 6 a 12 anys de la Llar Juvenil de Vic.

Del Besòs a Collserola passant per l’hort” – Institut Barri Besòs. (Barcelona)

Projecte on hi participen l’Institut Barri Besòs de Barcelona, l’entitat Defensa del Patrimoni Natural, el Parc Natural de Collserola i l’Associació de Veïns de la Font del Cargol. El projecte consisteix en fer un Jardí-Viver al mateix institut, que servirà d’ecosistema on aprendre gran part dels continguts de ciències naturals, diversitat… Part de l’espai també serà dedicat a reforestar la zona de Collserola amb espècies autòctones.Aquest projecte el desenvoluparan adolescents entre 14 i 16 anys de l’Institut Barri Besós de Barcelona.

L’acte va finalitzar amb l’anunci de la 5a. Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç, que s’iniciarà el pròxim 15 d’octubre.

Guanyadors-modif-pet