Jordi Domènech Casal – Llegir a les ciències, Llegir científicament – 15/09/2016

with No hi ha comentaris

El passat dia 15 de setembre de 2016, de 17.00 a 18.30h, en el marc de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC -UVic) es va dur a terme la primera activitat de la 10a edició de les TLC pel curs 2016/17 amb el seminari: Llegir a les ciències, llegir científicament a càrrec de Jordi Domènech.

Les Tertúlies de Literatura Científica (TLC -UVic) de la Facultat de Ciències i Tecnologia (UST) de la UVic-UCC arriben aquest curs acadèmic a la seva desena edició, i ho fan amb el programa d’activitats més extens de tota la seva trajectòria. Des d’ara i fins al mes d’abril es duran a terme deu conferències adreçades a alumnes d’ensenyament secundari, batxillerat, cicles formatius i primer curs de grau universitari.

20160915_170321

Aquesta activitat ha estat una de les novetats d’aquesta 10a Edició ja que ha estat dirigida exclusivament a professionals del món de l’educació.

20160915_173446Jordi Domènech Casal, doctor en Biologia, és professor de secundària de Ciències a l’Institut de Granollers i formador de professorat al Departament d’Ensenyament i professor associat al Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals de la UAB.

 

 

En el seminari Jordi Domènech va explicar algunes tàctiques per llegir a les ciències de forma més dinàmica amb els estudiants, com per exemple: a partir de la premsa, llegint pseudociència i per tant aprenent a rebatre i identificar el què és ciència i el que no, a partir de xarxes socials, etc.

20160915_171107_1473967878340 20160915_171145_1473967688324

També, ens va respondre algunes de les preguntes plantejades abans del seminari.

Segons Jordi Domènech:
– Llegir a les ciències implica construir un model mental, incorporar evidències i formular hipotèsis tot activant un procés científic.
– La ciència és una manera de llegir el món.
– La ciència ha de ser transferible.
– La lectura és una metàfora de com es crea el model científic.
– Llegir implica construir models.
– Llegir per escriure.
– Cal formular bones preguntes.
– Cal obrir un debat: acceptar tots els arguments i conduir-ho a un context que pot ser científic, social, personal (idioelecte), etc.

Podeu veure la Presentació Power Point que va projectar en el seminari en el seu bloc: Bloc Jordi Domènech.

A continuació es mostra una imatge d’un grup dels assistents al seminari amb el ponent Dr. Jordi Domènech:

20160915_184350_1473967519376

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *