J.M. Mulet – Mites i pors alimentàries – 02/12/14

Llibre: Comer sin miedo

Xerrada-debat: Mites i pors alimentàries

110_5805110_5845

El passat dimarts 2 de desembre de 2014, en el marc del projecte de les Tertúlies de Literatura Científica – http://mon.uvic.cat/tlc/ a l’EPS de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, amb la presència a l’Aula Magna de la UVic-UCC  del científic J.M. Mulet per parlar-nos del seu llibre Comer sin miedo, s’inicià un nou cicle de les Tertúlies de Literatura Científica, que enguany arriba a la vuitena edició.

Comer sin miedo desmunta la teoria de l’enzim prodigiós i ensenya a menjar de forma realment saludable. Era millor el menjar d’abans que el d’ara? És més sa menjar natural o ecològic? Estem menjant molta química? Ens enverinen els additius? Existeixen les dietes miracle o les píndoles màgiques per aprimar? Com serà el menjar del futur? Camina solt algun enzim que ho cura tot? Menjar sense por aborda aquestes qüestions i moltes altres relacionades amb l’alimentació, i explica, des de l’experiència d’un prestigiós investigador, què ens diu la ciència de tot això, desmuntant, amb humor, els moltíssims mites i fal·làcies que circulen entorn del que ens portem a la boca. Un llibre que posa de manifest que avui, més que mai en la història de la humanitat, tenim el privilegi de poder menjar sense por.

J.M. Mulet és químic, i doctor en bioquímica i biologia molecular per la Universitat de València. Va fer la tesi estudiant els mecanismes de tolerància a salinitat del llevat Saccharomyces cerevisiae (la que s’utilitza per a l’elaboració de pa, cervesa i vi). Del 2003 al 2006 va treballar a la Universitat de Basilea (Suïssa) estudiant la regulació del creixement del mateix llevat. Actualment és professor de biotecnologia a la Universitat Politècnica de València (UPV) i dirigeix una línia de recerca en l’Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes, centre mixt del CSIC i la UPV, tractant de desenvolupar plantes tolerants a sequera o a fred. Com a científic ha publicat nombrosos articles en revistes de recerca i rebut diversos premis. També és director del Màster en Biotecnologia Molecular i Cel·lular de Plantes. En paral·lel a la seva activitat acadèmica i investigadora desenvolupa una àmplia activitat com a divulgador científic. És autor del llibre Los productos naturales, vaya timo!, del blog del mateix nom (www.losproductosnaturales.com) i del blog col·laboratiu Naukas, i conferenciant habitual sobre temes relacionats amb l’alimentació o la biotecnologia.

110_5828L’activitat es va desenvolupar a l’Aula Magna de la UVic-UCC de 10.00 a 11.30h, amb una assistència d’unes 290 persones, provinents de Estudiantat i professorat de la UVic-UCC, i de  diferents centres de secundària, St. Miquel dels Sants, l’Institut Jaume Callís, l’Escorial de Vic, l’Institut La Plana de Vic i el Pare Coll de Vic.

Si desitgeu veure la conferència que va impartir en Dr. J.M. Mulet podeu anar al Canal UVic: Mites i pors alimentàries.

Enllaços d’interès:
– Podeu visitar el bloc d’en Dr. J.M. Mulet a Tomates con genes.