Bàrbara Pastor -Explica bé la teva idea: Tu ets la millor idea – 23/01/2018

with No hi ha comentaris

Avui dimarts 23 de gener de 2018 Bàrbara Pastor, doctora en Filologia Clàssica, ha impartit un taller d’oratòria denominat “Explica bé la teva idea: Tu ets la millor idea”  en el marc de la 11a Edició de les Tertúlies de Literatura Científica.

En el taller, la ponent ha mostrat la importància de saber distingir entre parlar i comunicar. Comunicar és saber arribar al públic combinant el poder de la paraula i les emocions.

La Dra. Bàrbara Pastor és professora de llatí i estima la seva professió ja que considera que per anar pel món necessitem saber cultura clàssica.

Durant aquesta activitat ha posat de manifest que s’hauria d’incloure la gamificació a les aules a fi que els estudiants vegin l’aprenentatge com un repte.

També, ha explicat als assistents el mètode creat per ella mateixa: Oratoga. Aquest mètode té la finalitat de millorar aspectes de la comunicació atenent els substantius que formen l’acrònim: ordre, ritme, assertivitat, temps, ocular, gestos i actitud.

En general ha volgut transmetre que parlar en públic és una por que molts de nosaltres tenim però que podem perdre si ens ho proposem. Cal tenir molt present què vols dir, a qui t’adreces i de quina manera ho fas.

S’ha de tenir entusiasme parlant per tal de rebre un retorn equiparable. Si ets proper, el públic ho serà. Tanmateix, si ets agressiu, el feed-back serà agressivitat per part del públic.

Aquesta darrera afirmació queda palesa en l’activitat en si de la Dra. Bàrbara Pastor. Durant el taller, la ponent s’ha mostrat propera i atenta amb el públic i aquest ha respost amb la mateixa actitud.

L’activitat s’ha portat a terme a l’Aula Segimon Serrallonga de la UVic-UCC en horari de 18.00 a 19.30h amb una assistència màxima formada per professionals del món de l’educació i estudiants.

Podeu veure el vídeo de l’activitat: Vídeo Bàrbara Pastor

Podeu veure les fotos realitzades durant l’acte a: Galeria 11a Edició de les TLC (2017/18)

Podeu consultar el blog de la Bàrbara Pastor a:  Blog Bàrbara

Per saber-ne més detalls clica a Taller_oratòria i mira el cartell que trobaràs a continuació:

També podràs veure el cartell en format pdf a la taula de les activitats de la 11a Edició de les TLC: http://mon.uvic.cat/tlc/curs-201718-11a-edicio/