Aules Virtuals

with No hi ha comentaris

Les Aules Virtuals s’utilitzen per vehicular els estudis en línia i per complementar les activitats presencials dels estudis presencials.

Les Aules són la plataforma de gestió de l’aprenentatge de la UVic-UCC (LMS – Learning Managment System) i utilitzen la tecnologia Moodle. Moodle és un dels entorns d’aprenentatge virtual més reconeguts i utilitzats a nivell universitari per la seva robustesa i compromís amb els estàndards oberts i amb l’accés universal. La seva personalització permet adaptar fàcilment els continguts a tot tipus d’aprenentatge, tant el presencial, semipresencial o virtual. És un projecte viu que està en costant evolució per adaptar-se als canvis i necessitats educatives actuals a tots els nivells.

 

Com entrar-hi

A la pàgina d’inici trobaràs l’enllaç que et dirigeix cap a les aules virtuals.

 

Aquí entrem a la pantalla inicial de la plataforma Moodle UVic. Aquesta pàgina té tres columnes. Per anar ràpid, ens centrarem ara en la columna central.

A la part superior figura un calendari, on apareixeran marcades totes les dates més significatives de les nostres aules virtuals Moodle. Just a sota hi ha una relació de les aules virtuals on estem matriculats.

Organització de la pàgina de l’aula virtual

Si entrem en un curs, veurem que aquí també hi ha tres columnes. La part central és “elàstica”, o sigui, amb una finestra més ampla es veurà més ampla. Aquí hem fet servir una finestreta més estreta per encabir la imatge en aquesta pàgina.

Just a sobre veiem el “fil” [en aquest cas “Tauler/ Els meus cursos / Espai de prova 6”] que sempre està visible i ens dóna en tot moment una manera fàcil de tornar a la pàgina inicial de les aules Moodle.

Les columnes laterals tenen blocs temàtics que canvien en funció de la pàgina Moodle on ens trobem.

La columna central

És on es troben les unitats de què es compon el curs. En tots els cursos es distingeix entre la unitat O i la resta d’unitats. La unitat O sempre està visible en pantalla i es situa en la part superior de la columna central. Tota la informació transversal del curs, com pot ser el fòrum general de l’assignatura, es troba sempre en aquesta secció.

El curs consta d’unitats, generalment entre cinc i set en les assignatures estàndard de sis crèdits. Per les necessitats de les assignatures, cadascun dels cursos té una estructura pròpia que es manté en el conjunt de les unitats que el componen.

La columna esquerra

En aquesta columna ,que és desplegable, hi pots trobar diferents apartats. Tens el tauler, la página d’inici, el calendari, fitxers privats i els teus cursos.

La columna dreta

Accés al CercaTot: tens accés al cercador de la biblioteca, on podràs consultar qualsevol informació referent a llibres i documents.

Esdevenimets propers: en aquest apartat hi han publicades totes les tasques pendents. A més, podràs consultar el calendari i també pots apuntar-te entrades personals.

Horaris: tens un enllaç que et dirigeix directament cap al horari.

 

Iconografia

Podem trobar tanta informació a una pàgina Moodle que ens cega la vista. Cal orientar-s’hi i ens hem d’acostumar a la disposició de les diferents informacions.

Per ajudar-nos a copsar les coses ràpidament, la plataforma UVic fa servir una col·lecció pròpia d’icones (si has fet servir Moodle anteriorment, possiblement les icones varíen una mica). Entre les icones més freqüents, trobem aquestes:

Recursos

  Carpeta: mostrar un nombre de fitxers relacionats dins un sol espai.

  Fitxer: proporciona un fitxer com un recurs del curs.

  URL: subministra un enllaç web com a recurs docent.

  Pàgina: crea un recurs de pàgina web utilitzant l’editor de text.

 

Activitats

  Assistència: permet prendre nota de l’assistència a les classes.

  Base de dades: permet als participants crear, mantenir i cercar una col·lecció d’entrades.

  Eina externa: permeten als usuaris de Moodle interactuar amb recursos d’aprenentatge i activitats d’altres llocs web.

  Fòrum: permet als participants mantenir debats asíncrons, és a dir, debats que s’estenen durant un període de temps llarg.

  Glossari: permet crear i mantenir una llista de definicions, com un diccionari, o recollir i organitzar els recursos o la informació.

  Qüestionari: crea qüestionaris amb preguntes de diversos tipus, com ara d’opció múltiple, vertader/fals, aparellament, resposta breu i numèriques.

  Retroalimentació: enquesta personalitzada per recollir la retroalimentació dels participants utilitzant diversos tipus de preguntes que inclouen opcions múltiples, de sí/no o d’introducció de text.

  Tasca: permet comunicar les instruccions, recollir els treballs i proporcionar qualificacions i retroacció.

  Wiki: permet als participants afegir i editar una col·lecció de pàgines web. Un wiki pot ser de col·laboració, on tothom té la possibilitat d’editar, o individual, on cadascú té el seu propi wiki que només ell/a poden editar.

  Xat: permet que els participants mantinguin una conversa escrita sincrònica, en temps real.