Procés d’obtenció del battery pack
Per poder obtenir les bateries pel nostre vehicle de competició, s’ha fet un llarg procés de cerca comparant les diferents opcions de bateries segons la seva capacitat, potència i preu. També es important remarcar en el fet de que el conjunt de bateries es bastant costós per tant, l’equip UTRON Racing va començar a buscar possibles solucions per poder avançar en el projecte.
Durant el període del desembre, vam trobar un possible patrocini de Tesla. La finalitat d’aquest patrocini era que si proporcionàvem els documents sobre tot el sistema de powertrain que teniem pensat i mostràvem que el projecte tenia futur i hi havien avenços, podríem aconseguir un descompte de 5000 € i una BMS per poder elaborar el nostre sistema de propulsió totalment elèctric.
Posteriorment vam poder aconseguir el patrocini de Tesla, i vam continuar amb la compra del conjunt de mòduls a l’empresa ENEPAQ amb la qual vam escollir la millor opció de bateria amb les característiques desitjades.
Actualment el departament d’electrònica està treballant intensament peer poder tenir llest i en funcionament tot el conjunt de mòduls juntament amb la BMS. L’equip té uns objectius bastant ambiciosos, però amb el tren de potència en procés configuració, estem molt més a prop de poder posar el vehicle a pista per preparar-nos per la competició.
Característiques tècniques de cada mòdul
Tipus de bateria: Ion-liti
Voltatge mínim: 2,5 V
Voltatge màxim: 4,2 V
Capacitat de la bateria: 21 Ah = 75,6 Wh
Procés de càrrega màxim: 35 A
Procés de descàrrega màxima: 210 A
Pes: 37 Kg
Número de mòduls: 96