Aquest article forma part d’un conjunt d’entrades al blog sobre la plataforma Wooclap.

Wooclap és una plataforma que ens permet interactuar en temps real amb els participants durant la classe (presencial o en línia) i funciona en base a esdeveniments als quals afegim les interaccions.

En aquesta entrada expliquem com accedir i crear un esdeveniment Wooclap des de l’aula virtual, des d’un enllaç web o des d’un codi QR.

Com accedir i crear un esdeveniment Wooclap des de l’aula virtual

Comencem activant l’edició a l’aula virtual corresponent i afegint una activitat de tipus Wooclap. Li assignem un nom i desem els canvis.

Activitat Wooclap a l'aula virtual

Tot clicant sobre l’activitat creada el professor serà redirigit cap a la pàgina web de Wooclap des d’on hi podrà inserir preguntes i editar l’activitat. Per exemple, des del botó Configuració podrà decidir que els resultats siguin visibles per defecte, o podrà assignar un identificador a l’activitat Wooclap diferent del que es crea de manera automàtica.

Quan sigui el moment d’accedir a fer l’activitat, tant els estudiants com el professor la seleccionaran des de l’aula virtual.

1. El professor serà redirigit cap a la pàgina web de Wooclap des d’on podrà veure la pàgina d’edició de l’esdeveniment. Tan bon punt seleccioni el botó Mostrar els estudiants s’hi podran connectar.

Edició esdeveniment a Wooclap

2. Els estudiants, abans el professor no seleccioni el botó Mostrar veuran els següents missatges:

Preste atención Wooclap missatge

3. Tan bon punt el professor avanci clicant el botó de la fletxa cap a la dreta cap a la primera pregunta als estudiants se’ls refrescarà la pàgina automàticament i podran començar a respondre:Fletxa endavant Wooclap

A la primera diapositiva (la diapositiva de connexió) el professor podrà veure que el nombre d’estudiants va pujant:

Number of participants Wooclap

A les següents diapositives (preguntes Wooclap) veurà el ratio de participants que han respost vs el total de participants connectats:

Nombre de participants respost vs connectats

Un cop acabada l’activitat podrà clicar el botó de ‘Sortir’ i tot seguit sincronitzar les qualificacions dels estudiants des del botó ‘Sincronizar con Moodle’:

botó sincronizar con moodle

Com accedir a un esdeveniment Wooclap des d’un enllaç o codi QR

Si el professor accedeix a l’activitat Wooclap i inicia l’activitat des del botó Mostrar amb la diapositiva de connexió, els estudiants s’hi podran connectar sense necessitat de passar per l’aula virtual sempre i quan s’autentifiquin de manera adient.

Codi QR Wooclap

Una opció és escanejar el codi QR que els portarà a una pàgina web d’inici de sessió de Wooclap. L’altre és accedir a la pàgina wooclap.com i identificar l’esdeveniment mitjançant el seu codi (a l’exemple: TALLER1AV).

ACCÉS VIA CODI QR

El codi portarà als estudiants a la pàgina d’inici de sessió de la Universitat de Vic:

Inici sessió Uvic

Un cop identificats se’ls demanarà que acceptin les condicions d’ús.

Acceptació condicions Wooclap

Després se’ls demanarà que introdueixin el codi de l’esdeveniment Wooclap:

Inserció codi esdeveniment Wooclap

Aquesta és la pàgina d’inserció del codi d’activitat:
Codi esdeveniment Wooclap inserció

I finalment, igual que amb l’accés via Aula Virtual, quedaran a l’espera que el professor inicii la primera pregunta:

ACCÉS VIA CODI D’ACTIVITAT

Si l’estudiant accedeix a la pàgina web de Wooclap caldrà que escrigui el codi de l’esdeveniment:

Accés via web Wooclap

Tot seguit serà redirigit a la pàgina d’inici de sessió de la Universitat de Vic i caldrà que segueixi els mateixos passos que a l’apartat anterior.

Inici sessió Uvic