1. TRADUCCIÓ AUDIOVISUAL I COMUNICACIÓ

Directora: Montse Corrius

El panorama canviant dels mitjans audiovisuals planteja noves maneres d’abordar la traducció audiovisual.  Per això, cal replantejar els enfocaments investigadors, més enllà de compartiments estancs. Aquesta línia es proposa, des d’un enfocament interdisciplinari, recollir les últimes aportacions teòriques i professionals en l’àmbit internacional, explorar l’especificitat dels textos audiovisuals i multimèdia, i també analitzar-ne les prioritats comunicatives.

Aquesta línia treballa des dels eixos següents:

  • Traducció audiovisual i multilingüisme
  • Traducció audiovisual i referents culturals
  • Modalitats de traducció audiovisual
  • Traducció publicitària

2. COMUNICACIÓ I TERRITORI

Director: Jordi de San Eugenio

Aquesta línia de recerca pretén un acostament holístic a la vinculació que s’estableix entre l’espai geogràfic en el seu sentit més ampli (tangible i intangible) i els processos de comunicació que s’hi esdevenen, sovint anomenats amb l’anglicisme place branding. El desplegament d’aquesta línia es justifica a partir del creixent interès acadèmic per l’anàlisi dels processos de promoció, màrqueting i branding territorial.

Els processos d’investigació vinculats a la línia comunicació i territori disposen d’un denominador comú que els atomitza: l’establiment de relacions d’identitat que, en un context globalitzador i postmodern, adopten més rellevància que mai.

La línia Comunicació i Territori treballa amb els següents eixos:

  • Place Branding (marques de territori)
  • Comunicació i esport
  • Indústries culturals
  • Comunicació sonora i pòdcast 
  • Diplomàcia pública
  • Comunicació política
  • Comunicació de proximitat

3. COMUNICACIÓ I DIVERSITAT

Directora: Eva Espasa

Aquesta línia investiga com es comunica la diversitat, des d’una perspectiva interseccional, a partir dels eixos de diversitat social, funcional i de gènere. De manera complementària, investiga com es diversifica la comunicació, per atendre les necessitats específiques de les comunitats i identitats, canviants i sovint minoritzades, en el segle XXI.

Pel que fa a comunicació accessible, investiga les modalitats d’audiodescripció, subtítols i sobretítols, audiovisuals i teatrals, així com a la comunicació en llengua de signes, vehicle d’expressió de la comunitat Sorda.

La línia Comunicació i Diversitat treballa amb els següents eixos:

  • Comunicació i accessibilitat
  • Modalitats d’accessibilitat
  • Comunicació i gènere
  • Comunicació i migració
  • Comunicació i identitats socioculturals