Pilar González Duarte – Els elements químics – 13/11/13

with No hi ha comentaris

Llibre: Els elements, de Theodore Gray

Xerrada-debat: Els elements químics, caiguts del cel i imprescindibles a la Terra

P_GonzalezDuarte

El dimecres dia 16 de novembre de 2013, Pilar González-Duarte ens va portar la química de la vida a la UVic amb l’activitat ‘Els elements químics, caiguts del cel i imprescindibles a la Terra’, Pilar va fer dues xerrades en dues sessións a l’Aula Magna de la UVic, la sessió 1, de 9.00 a 10.30h amb una assistència d’uns 218 estudiants, i la sessió 2, de 10.45 a 12.15h, amb una assistència d’uns 221 estudiants de centres de secundària.

110_0481«La taula periòdica—diu l’autor Theodore Gray—és el catàleg universal de tot el que podem trobar al nostre al voltant». Aquest magnífic volum ens dóna l’oportunitat de veure d’una manera directa i personal l’estat pur dels elements i el ventall de compostos que formen quan es combinen entre ells. Fruit de set anys de cerca, les imatges d’aquest llibre constitueixen el retrat més complet i visualment més atractiu de cadascun dels elements de l’Univers. Organitzat de la mateixa manera que la taula periòdica, el llibre mostra cada element mitjançant una fotografia espectacular de grans dimensions de l’element pur i, a més, inclou fotografies de les diferents formes en què està present al món. Cada pàgina conté un text que explica la història de l’element i les dades científiques fonamentals que ho defineixen.

Pilar González va fer entrega de material divers per poder donar suport al llibre. Si us interessa podeu anar a dossiers.

La Ressenya del llibre Els Elements. Una exploració visual de tots els àtoms coneguts de l’Univers -Theodore Gray – llibre

Theodore Gray
Fotografies de Theodore Gray i Nick Mann
Institut d’Estudis Catalans, Publicacions
Universitat de València i Servei de Publicacions
de la Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona i València, 2011

Cap cosa no torna al no-res, ans totes, per la disgregació,
tornen als elements de la pròpia matèria.
LUCRECI, De rerum natura, 50 aC
Clicka a ‘Els Elements. Una exploració visual de tots els àtoms coneguts de l’Univers

Al CanalUVic podeu veure la xerrada-debat que es va realitzar a la UVic, si us interessa cliqueu a: Els elements químics, caiguts del cel i imprescindibles a la Terra