El dia 2/05/2019 la Dra. Maria Jesús Comellas va presentar el projecte “Mentoratge sènior en Treballs Finals” a la UVic-UCC, en el marc de la sessió de treball de les TLC, amb la col·laboració del CIFE i de l’UHub de la UVic-UCC

with No hi ha comentaris

El dia 2 de maig de 2019 la Dra. M. Jesús Comellas va presentar el projecte “Mentoratge sènior en Treballs” amb la col·laboració del CIFE i de l’UHub de la UVic-UCC https://www.uvic.cat/uhub/mentoratge-senior

Fou una oportunitat de nou per poder difondre el projecte a un públic entusiasta i divers on hi havia diversos professionals sèniors que ja col·laboren com a mentors,  professorat  i  estudiantat de la UVic-UCC,  professorat de diversos centres de secundària d’Osona i el Ripollés, entre d’altres persones de públic divers

L’activitat “Mentoratge sènior en Treballs” forma part del projecte del grup de recerca de la UAB GRODE-XEC3 (“Xarxa d’Expertesa, Construcció Compartida de Coneixement”) amb l’objectiu de crear una Xarxa d’intercanvis de sabers a través de la mentoria, per part de la generació sènior, dels treballs: TFG, TFM, Treballs de recerca de secundària i de CFGS, Mestratges o de grups.

Es pretén:

• Posar el saber de les persones sènior a disposició de l’alumnat i del professorat.
  • Afavorir les relacions intergeneracionals per compartir coneixement.
  • Visualitzar la generació sènior no com a receptora i usuària de serveis sinó com a agent de coneixement.
  • Potenciar experiències innovadores a les institucions universitàries afavorint la incorporació de la generació sènior.
  • Afavorir que les experiències professionals i personals s’incorporin en el procés de recerca i construcció del coneixement.

A part de l’interès que representa per poder disposar del suport per TR, TFG, TFM, entre d’altres,  algunes persones de professorat de centres de secundària que varen considerar una gran oportunitat aquest projecte, varen posar de manifest que si seria possible plantejar que des d’aquest projecte es pugui planificar atorgar suport per preparar altres activitats com per exemple les Olimpíades de Biologia de Catalunya (OBC), que de cada centre de secundària,  curs rere curs es permet que hi participin quatre estudiants de segon curs de Batxillerat, i el professorat no disposa de temps per poder ajudar en la preparació…. i també considerar d’altres possibilitats de preparació pels estudiants que poguessin rebre suport  per preparar  les proves cangur, altres olimpíades, etc.

La Dra. M. Jesús va posar de manifest que es podria considerar i estudiar aquesta petició

Recordem que vàreu assistir-hi una representació de professorat de centres de secundària que descrivim seguidament, i us ho agraïm molt: del Col·legi St Miquel dels Sants de Vic la Lluïsa Prat, i en Miquel Padilla; del Col·legi Escorial de Vic, la  M. Jesús López; de l’ Escola Vedruna de Ripoll, la M. Dolors Riu Coll  i en Xavier Rudé Payró; de l’ IES St Joan Abadesses de  St   Joan de les Abadesses, l’Imma Tarradellas; de l’Institut Jaume Callís de Vic, la  Marisol Cabral i l’Imma Andreu; de l’ INS del Voltreganès de les Masies de Voltregà, la  Mercè Sau; de l’Institut de Taradell, l’Ester Flórez; de l’escola FEDAC de Vic, la Sandra del Valle: i de les Vedrunes de Tona, el Manel Miguela. Us encoratgem a venir i també a convidar als vostres col·legues dels mateixos centres i també d’altres centres de secundària, per la propera sessió de treball del 6/6/2019.

Tots els detalls  del programa “Mentoratge sènior en Treballs” es troben a http://xec3.grode.org/

Seguidament hi ha el vídeo que la Dra. Comellas ens volia passar al final de la seva exposició i ens convida a poder-lo mirar, és molt breu (2min 25s) i bonic : https://www.youtube.com/watch?v=zwRnvPcWG-o

Les seves dades per si us interessa contactar-hi són:

Dra. Maria Jesús Comellas

Professora emèrita honorària de la UAB

www.grode.org

616196747

Recordem que l’UHub de la UVic-UCC el dia el 8 de noviembre de 2018  a la Sala Mercè Torrents de la UVic-UCC ja va convidar a la Dra. Maria Jesús Comellas a presentar el programa i alguns detalls es troben en el document “Mentoratge Sènior de TFG, TFM i treball de recerca de secundària”.