Evelyn Segura – “El món animal: sobreviure”

with No hi ha comentaris

El dia 08/01/2020 a l’Aula Magna de la UVic-UCC es va realitzar la tertúlia UVic TLC: “El món animal: sobreviure” a càrrec de la biòloga i divulgadora científica excepcional Evelyn Segura, en el marc de les TLC UVic-UCC.

La gravació: https://www.youtube.com/watch?v=OASPXjp368M

Evelyn Segura és biòloga i comunicadora científica. La natura en general, els mars i oceans en particular, han estat sempre la seva passió. Ha treballat en la conservació del litoral mediterrani durant diversos anys, coordinant projectes de ciència ciutadana i assessorant en la creació de reserves marines. En els últims anys s’ha especialitzat en divulgació científica, impartint conferències, escrivint articles i publicant els seus propis vídeos sobre l’univers animal. La casualitat la va portar al món de la televisió a l’any 2015. Presenta el programa ¡Qué animal!, una sèrie documental de divulgació científica sobre la fauna i flora del nostre país a La2 de Televisió Espanyola, del qual també és guionista i assessora científica. També és col·laboradora habitual del programa – magazines Arusitys de La Sexta, amb una secció dedicada a la natura.

Nom activitat: “El món animal: sobreviure” a càrrec d’Evelyn Segura

Horari: de 12.00 a 13.30h

Lloc: Aula Magna de la UVic-UCC (Facultat de Ciències i Tecnologia) – Campus Torre dels Frares – C/ de la Laura, 13. Vic.

La biòloga i divulgadora científica Evelyn Seguraens va parlar sobre la supervivència en el món animal i ens va donar a conèixer el seu llibre “Adaptarse o morir – Los secretos de la naturaleza para sobrevivir en el mundo animal”. Néixer, créixer i reproduir-se són tres de les etapes vitals per les quals qualsevol ésser viu ha de transitar, per arribar dramàticament a una quarta etapa: la mort. Així doncs, és una obra dividida en aquestes quatre parts on cada capítol es pot llegir per separat. A partir d’aquesta tertúlia, hem pogut fer un petit viatge on hem descobert com diferents espècies han dissenyat les seves estratègies de supervivència, a través de la selecció natural i l’evolució, per seguir jugant al cicle de la vida. Un recull de curiositats sobre el món animal on només hi ha dues opcions, adaptar-se o morir.

Resultado de imagen de adaptarse o morir

L’Evelyn Segura va parlar de temes diversos i molt interessants, i per escriure aquesta notícia hem tingut l’oportunitat de retranscriure  el que va escriure la Rosa Roger Viñas, en el seu blog (http://restantalrefugi.blogspot.com/2020/01/que-tenim-entre-mans.html). La Rosa Roger va assistir en aquesta Tertúlia de Literatura Científica i ella mateixa amb la seva ploma detalla alguns arguments que va apuntar l’Evelyn Segura durant la seva conferència, com per exemple “l’encefalització, la bipedestació, la Teoria del Dilema obstètric, la Teoria de la Taxa Metabòlica, sobre les Forces de Van der Waals, curiositats sobre la caça, alguns tipus de reproducció a través de l’exemple dels Dimonis Negres de Mar, la funcionalitat d’una esperança de vida més llarga en el cas de les femelles d’orca, la immortalitat de les meduses, l’empatia i el dol pels éssers estimats perduts dels elefants, i la influència del canvi climàtic en la barrera de corall. La biòloga i divulgadora científica també va esmentar que la relació que té amb la ciència és com un fort enamorament però pausat, tranquil, i que té moltes ganes d’explicar tot allò que sap i que aprèn, i ho transforma en històries per poder explicar”. Gràcies Rosa Roger per venir en aquesta activitat i en diverses de les TLC d’enguany i per donar-nos el permís per fer servir la teva redacció ben focalitzada i de poder-nos connectar amb el teu blog des d’aquí. Un plaer !

L’Evelyn Segura va parlar en un auditori amb gran nombre d’estudiantat i malgrat disposem de gran nombre d’opinions d’estudiants del Grau en Biologia i Biotecnologia de la UVic de gran vàlua, n’escrivim una per exemple: “M’ha agradat molt la seva manera d’explicar ciència de manera entenedora i molt dinàmica. Un gran plaer escoltar a una gran científica en directe”.

Per nosaltres va ser una gran satisfacció haver pogut escoltar i aprendre d’una gran divulgadora científica, l’Evelyn Sgura, i ens honora que hagi compartit els seus coneixements amb nosaltres en el programa de les Tertúlies de Literatura Científica de la UVic-UCC

L’assistència a l’aula magna de la UVic per poder aprendre d’Evelyn Segura, fou per part de l’alumnat preuniversitari acompanyat del seu professorat dels centres de l’institut Jaume Callís de Vic i l’Escola Pia Balmes de Barcelona i del professorat i alumnat universitari dels graus de biotecnologia, biologia, altres de la UVic-UCC, a més del públic en general.

Fotos: https://photos.google.com/share/AF1QipMfbryt7peE19iHqIgUNqDT64FPhBQAPhotvLPY4nHVU_0E-I0NxIcC9zrvRJaBHA?key=UTAtLUVCUzV0QXlDY3ZHQWhxajliaVlfUzhBbGh3

Gravació: https://www.youtube.com/watch?v=OASPXjp368M