Dra. Marina Garcés- TLC-UVic 13/3/24

with No hi ha comentaris

TLC-UVic Conferència Dra. Marina Garcés  – 17a edició de les TLC-UVic Curs 23/24

Nom de l’activitat: L’educació es una invitació cartell
Ponent: Dra. Marina Garcés
Llibre: Escola d’aprenents. Marina Garcés. Galaxia Gutenberg. 2020.

Dia: 13/03/2024
Horari:  12.00 – 13.30h
Format: Presencial a l’Aula Magna de la UVic-UCC i en línia

La gravació de l’activitat

Galeria de Fotos

bloc 1. Desigualtats socials i sistema educatiu (fent més èmfasi a la dimensió de classe social)

bloc 2. Sistema educatiu i gènere

bloc 3. Escletxes (després d’haver explorat la part de les desigualtats, plantejar la proposta plantejada enn el llibre “escola d’aprenents”).

Les TLC, organitzades dins el marc del Programa “Ciència i Societat”, han arribat aquest curs a la dissetena edició. El denominador comú de totes les activitats del projecte és la proposta de llegir un llibre d’assaig o un dossier de divulgació científica, i en una trobada amb l’autoria. Les Tertúlies de Literatura Científica s’organitzen des de la Facultat de Ciències i Tecnologia juntament amb la Unitat de Divulgació Científica, el Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement i compten amb el suport de la Societat Catalana de Biologia (SCB), enguany, a més, amb el suport explícit del projecte “El Fil invisible”, que va ser distingit amb la Menció M. Encarna Sanahuja Yll el setembre de 2022 en la modal.litat col·lectiva amb l’objectiu d’interpel·lar els estudiants universitaris i preuniversitaris a la reflexió des d’una mirada de gènere. Amb aquest propòsit,  la 17a edició de les TLC ha permès conèixer a dues dones referents: la Dra. Yayo Herrero, una de les principals veus de l’Ecofeminisme i la reconeguda filòsofa Dra. Marina Garcés que, en el marc de la seva obra “L’educació és una invitació” i en diàleg obert amb el Dr. Gerard Coll, va tractar aspectes sobre les relacions entre el sistema educatiu i les desigualtats socials, el gènere i el futur.