with No hi ha comentaris

Caterina Biscari. 18/11/20. Webinar “El sincrotró ALBA: com manipular els electrons per servir a la societat”  “La llum és coneixement i desenvolupament”

La Dra. Caterina Biscari, va realitzar la xerrada-debat a la 2a activitat del programa de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) “El sincrotró ALBA: com manipular electrons per servir a la societat”, en format Webinar.. La científica ri va presentar una magistral explicació del funcionament del sincrotró ALBA i del comportament dels electrons així com la manera de manipular-los per contribuir a la recerca en diversos àmbits, per tal de beneficiar a la societat.

PODEU LLEGIR LA NOTÍCIA D’OPINIÓ ESCRITA per Marina Geli , 30 de novembre de 2020 a les 20:00: – OPINIÓ NACIÓ DIGITAL – https://www.naciodigital.cat/opinio/22408/covid-19-politica-ciencia Covid-19: política i ciència –  «Espero que un efecte col·lateral de la Covid-19 sigui la valorització, la inversió, la confiança en la recerca»

La gravació Caterina Biscari. 18/11/20. Webinar “El sincrotró ALBA: com manipular els electrons per servir a la societat”

El projecte Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) proposa la lectura d’un llibre o un article científic que podeu treballar ja sigui a l’aula amb el professorat, o bé a títol individual i l’oportunitat d’assistir a una tertúlia amb l’autor/a del text. La lectura en relació a la tertúlia del dia 18 fou l’article “La llum és coneixement i desenvolupament”
Acompanyant la Dra. Biscari hi havia la Dra. Julita Oliveras, coordinadora del Projecte Tertúlies de Literatura Científica i professora de la FCT de la UVic-UCC i la Dra. Marina Geli, consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya del 2003 al 2010, coordinadora del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la UVic-UCC i directora de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC. La Dra. Marina Geli va moderar el torn de debat que es va obrir acabada la intervenció de la Dra. Caterina Biscari alternant-se amb la Dra. Julita Oliveras i fou també encarregada de la cloenda. Durant la ponència, es varen formular una gran quantitat de preguntes a través del xat. De l’ordre de 237 persones el públic assistent el formaren estudiants universitaris dels graus de Biologia, Biotecnologia, entre d’altres de la UVic-UCC, alumnes de batxillerat dels instituts de Vic Escorial, Sant Miquel i l’Escola FEDAC Vic, així com de l’institut Montsoriu d’Arbúcies, l’institut Castell del Quer de Prats de Lluçanès i l’institut Damià Campeny de Mataró i per acabar els col·legis Maristes Sants-Les Corts i Jesús Maria Claudina – Nou Barris de Barcelona, tots acompanyats de tots els seus docents responsables i també altres persones de públic en general, donat que el format webinar afavoreix que la ciutadania es pugui inscriure.

El projecte de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) té un elevat capital social, científic i humà pel foment de les vocacions científiques a la joventut, i per afavorir el coneixement de la ciència a la ciutadania, dirigit a universitaris, preuniversitaris, professionals de l’educació i al públic en general. Podem conèixer i escoltar a científics i científiques que es preocupen per explicar diversos àmbits de la ciència més actual.

En cas que tingueu alguns suggeriments de temes que interessi que es tractin a les TLC-UVic, ens ho podeu escriure a través del bloc o bé via email tlc@uvic.cat. Gràcies.

Aquesta activitat es va realitzar amb el suport de l’equip tècnic format per Clàudia Sañé i Miquel Casadevall.

Breu biografia de la científica: La Dra. Caterina Biscari, és directora del Sincrotró ALBA des del 2012, física experimental amb experiència en física d’acceleradors, reconeguda per les seves importants contribucions en el disseny, construcció i operació d’acceleradors de partícules. Llicenciada en Física per la Universitat Complutense de Madrid i Doctora en Física a la Universita degli Studi di Napoli. Ha treballat en diferents laboratoris al llarg de la seva carrera científica, particularment al CERN i al Laboratori Nazionali di Frascati de l’INFN, on abans d’unir-se al Sincrotró ALBA, va ser Directora de Tecnologia i Subdirectora de Ciència per a la Divisió d’Acceleradors. Actualment és Professora Associada de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat i és membre de diversos panells assessors, entre d’altres el Comitè Assessor de Màquina del CERN, el Comitè Assessor Tècnic de l’ESS, el Comitè Assessor de Màquina del XFEL, el Consell Assessor del PSI, el Comitè Assessor de l’HZB, el panell de avaluació 2009 del Programa Helmholtz “Neutrons i ions”. Premiada amb l’honor de la Ufficiale del l’Ordine della Stella d’Itàlia (2013) i Fellow de l’European Physical Society (2009).