Enric Gràcia – Bolets (SC/12) – 20/11/12

with No hi ha comentaris

Llibre: Puc sembrar rovellons al meu jardí?

Xerrada-debat: Els bolets

El dia 20 de novembre de 2012, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya va comprar amb la presència d’en Dr. Gràcia per impartir una xerrada-debat sobre els bolets, una activitat dirigida principalment a alumnes de 1r i 2n d’ESO. La xerrada va durar 45 minuts i després els alumnes van tindre un marge de 45 minuts on van poder expressar els seus dubtes.

Enric Gràcia és doctor en micologia. Va estudiar Ciències Biològiques a la Universitat de Barcelona (1970-1975) per, posteriorment, entrar-hi a treballar com a professor, fins avui dia. Ha passat per diversos nivells acadèmics fins a la categoria de Professor Titular. Enric Gràcia també realitza el programa de TV3, ‘caçadors de bolets’.

El llibre Puc sembrar rovellons al meu jardí? aplega respostes a preguntes dirigides a Enric Gràcia, preguntes fetes per gent del carrer i de camp, també aplega respostes a preguntes fetes per alumnes que han assistit a les seves conferències. És un llibre senzill i didàctic fet per a persones no científiques i podem trobar les preguntes més senzilles primer, i les més complexes després.

A aquesta activitat vam comptar amb l’assistència d’uns 335 estudiants, majoritàriament de 1r i de 2n d’ESO, provinents de l’Institut de Vic, del Col·legi Escorial Vic i del Col·legi Parec Coll Vic. També vam comptar amb nombrosos alumnes de 1r de Biociències de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

Després de la xerrada i el posterior debat que va realitzar el científic es va poder gaudir de l’exposició de bolets ubicada a les instal·lacions del campus Torre dels Frares, a l’EPS de la UVic-UCC.

Si us interessa de poder consultar la sessió que es va gravar de la Xerrada-Debat que ens va oferir el científic Enric Gràcia, podeu clicar a Els bolets , que es troba al Canal UVic. Desitgem que sigui del vostre interès.

Presentació utilitzada per Enric Gràcia en la conferència: Els bolets: Com viuen i de què viuen

Podeu trobar més informació sobre l’activitat Els bolets al bloc d’en Dr. Gràcia: Bolets a la setmana de la Ciència 2012:  Bolets amb gràcia.