Anna Veiga – El miracle de la vida – 18/04/2012

with No hi ha comentaris

Llibre: El miracle de la vida

Xerrada-debat: El Miracle de la vida

Anna Veiga va néixer a Barcelona. Va estudiar Ciències Biològiques a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on es va llicenciar al 1979 i  es va doctorar l’any 1991.  Interessada en la reproducció humana, entre 1982 i 2005 va ser directora de la secció de Biologia i va dirigir el laboratori de fecundació in vitro del Servei de Medicina de la Reproducció de l’Institut Universitari Dexeus. Va ser l’artífex del primer nadó proveta d’Espanya. Actualment dirigeix el Banc de Línies Cel•lulars del Centre de Medicina Regenerativa de Barcelona (CMR[B]). És directora d’R+D del Servei de Medicina de la Reproducció de l’Institut Universitari Dexeus i professora associada de la Universitat Pompeu Fabra. Presidenta de  la Societat Europea de la Reproducció i Embriologia (ESHRE). El 2004  va ser guardonada amb la Creu de Sant Jordi i el 2006 amb el Premi Nacional de Pensament i Cultura Científica.

El llibre “El miracle de la vida” explica una vida dedicada a la ciència explicada en primera persona. El 1984 va néixer a Espanya el primer nadó proveta, una nena anomenada Victòria Anna, en homenatge a la seva  “mare científica”, una joveníssima investigadora de l’Institut Dexeus anomenada Anna Veiga. Aquest naixement, d’enorme repercussió mediàtica, va omplir d’esperances a milers de parelles estèrils a les que el nou avanç científic permetria per fi concebre el desitjat fill. Des de llavors Anna Veiga ha seguit focalitzant el seu interès en avenços biomèdics que ens ajudin a viure millor i es dedica en l’actualitat, de nou obrint camins per a un futur millor, a la investigació en cèl•lules mare que ens permetran curar malalties actualment sense tractament.

Presentació utilitzada durant la xerrada-debat que va fer la científica Dra. Anna Veiga a la UVic-UCC en data de 18/04/2012: Presentació El miracle de la vida

Al Canal UVic podeu trobar aquesta xerrada de la Dra. Anna Veiga, si us interessa cliqueu a El miracle de la vida