Ramon Folch – Cercle de l’aigua – 16/10/12

with No hi ha comentaris

Llibre: La quimera de créixer

Xerrada-debat: L’aigua: un abundant recurs escàs

Ramon Folch és doctor en biologia i, des de 1994, fundador i director general d’ERF, Gestió i Comunicació Ambiental SL.

“La utopia es un futur difícil d’obtenir, la quimera es una impossibilitat”. A La quimera de créixer, l’ecòleg dibuixa una lúcida reflexió sobre la gestió dels recursos, el canvi global i les tendències socials i polítiques que porten a voler créixer indefinidament. Folch assenyala l’obsolescència del model econòmic imperant “hem de ser capaços de fer un canvi copernicà, hi ha moments que s’acaben èpoques”.

Aquest assaig mostra com les disfuncions ambientals, sobretot les de caràcter global, no són altra cosa que disfuncions socials i econòmiques. Emfatitza el paper determinant que l’energia tindrà en els ineluctables canvis que s’acosten.

La Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya va acollir una nova edició del Cercle de l’Aigua titulada “Aigua, usos i coneixement”, centrada en la gestió i els usos de l’aigua i els reptes per millorar la seva eficiència i garantir-ne el subministrament en el futur, a tot el territori català. Joan Cristià, director de Concessions d’Agbar a Catalunya, va clausurar les intervencions del matí emfatitzant l’aposta d’Agbar pel “coneixement, la formació i la innovació” com a motors estratègics de creixement de la companyia.

Per Folch, més que preocupar-nos per la gestió de l’oferta d’aigua cal que ho fem per la gestió de la demanda. És a dir, quotidianament llencem molta aigua que podríem re aprofitar.

La jornada del Cercle de l’Aigua de la Fundació Agbar celebrada a Vic, es va completar amb dues taules rodones sobre l’ús sostenible de l’aigua, al matí, i sobre la recerca en el marc de l’aigua, a la tarda.

Presentació L’aigua: Un abundant recurs escàs

Per a més informació: Aigua, usos i coneixement. Jornada a la UVic-UCC

Podeu trobar aquesta conferència inaugural de la Jornada de l’aigua a càrrec d’en Dr. Folch al Canal UVic, si us interessa cliqueu a Jornada Aigua, usos i coneixement