Claudi Mans – El secret de les etiquetes – 13/12/2011

with 1 comentari

Llibre: Els secrets de les etiquetes

Xerrada-debat: La química de cada dia

El Dr. Claudi Mans és nascut a Barcelona al 1948. Llicenciat en Química a la Universitat de Barcelona (1970) i doctorat a la mateixa universitat al 1974. Catedràtic jubilat i Professor emèrit d’Enginyeria Química de la Universitat de Barcelona, des de 1-10-08. Delegat del rector com a coordinador del Campus de l’Alimentació de Torribera, des de 1-1-09. President de la Comissió Gestora des de 25-1-11. Col·laborador de l’ICE de la Universitat de Barcelona. Col·laborador de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) Col·laborador del CosmoCaixa, Termcat, i la Fundació Alícia Col·laborador habitual de les revistes Notícies per a Químics, Revista de la Societat Catalana de Química, i Educació en Química Membre de les entitats científiques i professionals següents: ACCA i SCQ de l’IEC, ACCC, Col·legi de Químics-ANQuE, RSEQ, SEQUIIQ, Director científic del Comité Español de la Detergencia, Tensioactivos y Afines (CED) des de 1-4-09. Vocal del Comitè Científic i del Comitè de Comunicació de la Fundació Triptolemos (des de 2009).

16 de novembre de 2011: Al Dr. Claudi mans se li ha atorgat el Premi Nacional de Química 2011 de l’Assiciació Nacional de Químics d’Espanya.

Es va fer durant l’acte de cloenda de l’Any Internacional de la Química, el dia 16-11-11- Expoquimia – Saló Internacional de la Química, que atorga l’Associació Nacional de Químics d’Espanya (ANQUE).

El guardó ha estat atorgat en reconeixement a la seva tasca de divulgació i comunicació de la química. a reconeixement del seu treball de divulgació i comunicació de la Química.

Claudi Mans ens pregunta en el seu llibre ” Què expliquen les etiquetes la veritat, tota la veritat i res més que la veritat sobre els productes que consumim diàriament? Ens amaguen informacions que hauríem de conèixer? Qui controla la seguretat dels aliments que consumim? Són perillosos els transgènics? Quina diferència hi ha entre biològic, ecològic i natural? Què són els aliments funcionals? Què és una aigua equilibrada? Són minerals totes les aigües embotellades? Per a què serveixen els emulgents? Què és un potenciador del sabor? De què estan compostos els colorants? Són les temudes E de les etiquetes potencialment perjudicials per a la salut? Com es regula l’ús dels additius ?…”

Link del bloc del científic:

Claudi Mans

Dossier entregat pel científic:

Salses i Truita

Material addicional recomanat pel científic:

Material extra

Entrades recomanades del bloc del científic:

Presentació utilitzada durant la xerrada-debat que va fer el científic Dr. Claudi Mans a la UVic-UCC en data de 13/12/2011: Presentació 1 i Presentació 2

Al Canal UVic podeu trobar aquesta xerrada d’en Dr. Claudi Mans, si us interessa cliqueu a El secret de les etiquetes

One Response

1. daniel climent giner
    | Respon

Fantàstic.
    Llàstima que el llibre estiga esgotat.
    Tant de bo que es reeditara, actualitzat si cal, i sinó tal com era.