UVIC UCC
[:ca]Coincidint amb el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, el Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat va organitzar la taula rodona “Universitats i ciència de totes i per a totes”, que va tenir lloc el dia 10 de febrer, al Palau Robert de Barcelona. L’acte va comptar amb la participació de diverses investigadores, entre les quals hi havia Anna Pérez-Quintana, directora de la Unitat d’Igualtat, investigadora del grup de recerca Societats, Polítiques i Comunitats Inclusives (SoPCI), i professora de la Facultat d’Empresa i Comunicació.

La taula tenia com a objectiu convidar a la reflexió sobre l’equitat de gènere en els àmbits de la recerca i la docència universitària, i els reptes que hi ha per aconseguir-la. Durant el debat, les participants van reflexionar sobre les polítiques que cal impulsar perquè tant les universitats com els centres de recerca siguin espais segurs i equitatius per a les dones. Un dels temes exposat per Pérez-Quintana es va centrar en la cada vegada major necessitat d’incorporar noves mètriques als estudis que mesuren les desigualtats, ja que les utilitzades actualment no en mostren les causes. Altres punts que es van tractar van ser la segregació horitzontal i vertical a l’acadèmia, traduït en l’absència de dones en certes àrees de coneixement, i la manca de major responsabilitat i reconeixement.

La periodista Montse Virgili va ser l’encarregada de moderar l’acte, en què a més d’Anna Pérez-Quintana van intervenir expertes com Sònia Estradé Albiol, professora agregada al Departament d’Enginyeria Electrònica i Biomèdica de la Universitat de Barcelona i presidenta de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues de Catalunya, i Mara Dierssen Sotos, investigadora del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona i presidenta de la Trisomy 21 Research Society. La cloenda va anar a càrrec de la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge Mestre.

Podeu veure la taula rodona a “Universitats i ciència de totes i per a totes” a YouTube.[:es]Coincidiendo con el Día Internacional de la Mujer y la Niña en la Ciencia, el Departamento de Igualdad y Feminismos de la Generalitat organizó la mesa redonda “Universidades y ciencia de todas y para todas”, que tuvo lugar el día 10 de febrero, en el Palacio Robert de Barcelona. El acto contó con la participación de varias investigadoras, entre las cuales participó Anna Pérez-Quintana, directora de la Unidad de Igualdad, investigadora del grupo de investigación Sociedades, Políticas y Comunidades Inclusivas (SoPCI), y profesora de la Facultad de Empresa y Comunicación.

La mesa tenía como objetivo invitar a la reflexión sobre la equidad de género en los ámbitos de la investigación y la docencia universitaria, y los retos que hay para conseguirla. Durante el debate, las participantes reflexionaron sobre las políticas que hay que impulsar para que  tanto las universidades como los centros de investigación sean espacios seguros y equitativos para las mujeres. Uno de los temas expuesto por Pérez-Quintana se centró en la cada vez mayor necesidad de incorporar nuevas métricas en los estudios que midan las desigualdades, puesto que las utilizadas actualmente no muestran las causas. Otros puntos que se trataron fueron la segregación horizontal y vertical a la academia, traducida en la ausencia de mujeres en ciertas áreas de conocimiento, y la carencia de mayor responsabilidad y reconocimiento.

La periodista Montse Virgilio fue la encargada de moderar el acto, en el que además de Anna Pérez-Quintana intervinieron expertas como Sònia Estradé Albiol, profesora agregada al Departamento de Ingeniería Electrónica y Biomédica de la Universitat de Barcelona y presidenta de la Asociación de Mujeres Investigadoras y Tecnólogas de Cataluña, y Mara Dierssen Sotos, investigadora del Centro de Regulación Genómica de Barcelona y presidenta de la Trisomy 21 Research Society. La conclusión estuvo a cargo de la consejera de Igualdad y Feminismos, Tània Verge Mestre.

Podéis ver la mesa redonda a “Universidades y ciencia de todas y para todas” en YouTube.[:en]Coinciding with the International Day of Women and Girls in Science, the Department of Equality and Feminisms of the Generalitat organized the round table “Universities and science of all and for all”, which took place on February 10, at the Robert Palace in Barcelona. The event was attended by several researchers, including Anna Pérez-Quintana, director of the Equality Unit, researcher of the research group Societies, Policies and Inclusive Communities (SoPCI), and professor at the Faculty of Business and Communication.

The aim of the roundtable was to invite reflection on gender equity in the fields of research and university teaching, and the challenges that exist to achieve it. During the debate, the participants reflected in the policies that need to be promoted so that both universities and research centers are safe and equitable spaces for women. One of the topics presented by Pérez-Quintana focused on the growing need to incorporate new metrics in studies that measure inequalities, since those currently used do not show the causes. Other points discussed were the horizontal and vertical segregation in academia, translated into the absence of women in certain areas of knowledge, and the lack of greater responsibility and recognition.

You can watch the round table “Universities and science of all and for all” on YouTube.[:]

Add Your Comment