Opinions novel·la – Janowitz

with 3 comentaris
  • Janowitz de Salvador Macip i Ricard Ruiz Garzón. Ed Grup62.  2021

Com procedir: al final d’aquesta pàgina trobareu un requadre que diu DEIXA UN COMENTARI. la vostra opinió personal. PODEU ESCRIURE PROFESSORAT I ESTUDIANTS QUAN HAGUEU LLEGIT LA NOVEL.LA, gràcies

Aquesta haurà de seguir la següent estructura:

1)Nom i Cognoms; nom del centre, localitat.

2)Opinió  de la novel·la

3)Votació: aquesta es farà en un drive que us compartirem properament. escriure el número, des d’un 10 (màxima nota) fins a un 5 (mínima nota)

Es proposa haver fet el vot i escrit l’opinió en data límit el dia 13/7/21 a les 12h

Agrairem si podeu votar i escriure l’opinió per cadascuna de les dues novel·les, gràcies.

Quan acabeu la lectura de cada novel.la  podeu entrar per votar, segons aneu llegint, naturalment, podeu entrar per votar i opinar per cadascuna en dates diferents.

Es convoca una reunió via zoom per parlar del resultat de la votació i de les opinions (ens poden servir per altres edicions) el dia 14/7/21 de 9 a 9.30h del matí, enviarem l’enllaç zoom un dia abans.

Per escriure l’opinió de l’altra novel·la podeu anar-hi fent clic aquí sota

3 Responses

1. Jordi Surinyac
    | Respon

Com totes, té punts positius però també de negatius.
    Positius:
    – Capítols curts
    – Enganxa, trama dinàmica, no hi ha capítols avorrits
    – Bona presència femenina
    – No és una novel·la “juvenil” convencional
    – Hi ha moltes referències a elements cultes per investigar
    – Entra, tangencialment, en aspectes curiosos com el control de masses i lluita urbana
    Negatius
    – La presentació inicial dels personatges se’m fa un pèl llarga i complexa
    – Per què noms anglosaxons? Potser millor orientals?
    – Quina mena de mon és Janowitz? Mides? Entenc que no es pot explicar massa, però cal una mica més d’informació per situar el lector.
    – Algunes inconsistències argumentals
    – Part final una mica massa mística i complicada d’entendre

2. Cecília Cuenca

Cecília Cuenca Biosca, Ins Taradell, Taradell

La novel·la és excessivament imaginativa per després treballar qüestions de ciències. Hi veig inspiració de pel·lícules i sèries futuristes (strengers things, …) però lògicament sense el ritme que tenen les pantalles.
    D’altra banda el redactat es fa una mica repetitiu encara que hagi volgut posar-se en el lloc de cada un dels personatges.

3. Imma Andreu

Imma Andreu Campdepadrós, Institut Jaume Callís de Vic

Janowitz és una novel·la de ciència ficció. Janowitz és una simulació, ha estat atacada per un virus numèric. S’hi esdevenen fets increïbles – una epidèmia que deixa a la gent cega, un riu amb aigua que no avança, estàtues cobertes d’herba negra, núvols sense pluja… que sembla que la condueixin cap a la seva destrucció. Hi ha 9 personatges – de realitat i avatar- que intenten preservar el col·lapse i la desaparició de Janowitz, amb els trets més característics de cadascun d’ells -sobèrbia, intel·ligència, manipulació, covardia…-
    Els capítols són curts i la trama es presenta des dels diferents punts de vista dels personatges. A partir del relat s’exposen també els mals de la democràcia (manipulació de governants amb el suport de lobbies).