7a Edició del Premi Llegim Ciència – Novel·les

with No hi ha comentaris

En el marc del projecte Premi Llegim Ciència (PLC)   – UVic-UCC  es proposa,  excepcionalment per a l’edició 2018/19,  la lectura de dues obres (fins avui en el PLC es llegia una novel·la) relacionades amb la ciència i la literatura, per afavorir l’impuls de la lectura i estimular la capacitat redactora dels estudiants de centres de secundària dels cursos de 3r i de 4t d’ESO.

En aquesta setena edició del PLC  es proposarà als estudiants la redacció d’un relat corresponent a les obres:

• Ramón y Cajal. Ara i aquí   del  científic i escriptor Salvador Macip de Angle Editorial; 2016

Obra que mostra un perfecte joc de miralls que acosta els lectors a dues vides marcades per la passió per la ciència: Santiago Ramón y Cajal  i  Salvador Macip.

• Pompeu Fabra, l’aventura de la llengua de la filòloga i escriptora Gemma Pauné i l’il·lustrador Oriol Garcia Quera, de Rafael Dalmau Editor; 2018. En commemoració del 150è aniversari del naixement del gran lingüista que va codificar i normativitzar el català modern.

Obra on es posa de manifest  que Fabra, enginyer de formació i autodidacte en la filologia, va aplicar el mètode científic a l’estudi de la llengua.

El PLC té l’objectiu d’agermanar les ciències, la tecnologia i les lletres.  S’organitza des de la Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT) conjuntament amb el  Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i s’emmarca en la proposta d’Impuls de la Lectura del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (DEGC) per potenciar la lectura com a eina d’aprenentatge en els diferents àmbits del coneixement.

LLIURAMENT DE PREMIS a l’AULA MAGNA de la UVic-UCC – el dia 25 de febrer de 2019

Sessió 1 de 9.00 a 10.25h,  3r d’ESO

Sessió 2 de 11.00 a 12.25h,  4t d’ESO

Ja ens direu la vostra opinió, sabeu que ens encantarà ! i ens agradarà molt si hi podeu participar  i ho podeu fer extensiu a tots els centres de secundària que els hi pugui interessar !