• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Seeing is believing (and discovering): How do scientists use light microscopes to study viruses.

27 27+02:00 novembre 27+02:00 2020-12:00 - 13:30

Aquesta activitat consistirà en una breu presentació de 15 a 20 minuts que introduirà al públic els conceptes bàsics de l’estructura dels virus, de la fluorescència microscòpia i com, gràcies als recents avenços tecnològics, els científics poden estudiar detalls moleculars dels virus mitjançant aquesta tècnica. Es proporcionaran exemples d’aquesta investigació i s’explicaran de manera fàcilment comprensible.
La presentació anirà seguida d’una demostració en directe de l’ús d’un microscopi modern per visualitzar els detalls moleculars de partícules individuals dels virus VIH-1 i SARS-CoV-2.
La sessió conclourà amb un torn de preguntes i respostes on el públic podrà fer preguntes relacionades amb la presentació.
Aquesta activitat es durà a terme via Zoom mitjançant, amb una combinació de captura de pantalles d’ordinador i imatges de càmeres web externes.

Organitzen

Públic

Estudiants de Batxillerat, Cicles Formatius i universitaris que estiguessin interessats en la investigació dels virus i la microscòpia.

Objectius

• Proporcionar al públic una comprensió bàsica del funcionament dels microscopis i de com, gràcies als recents avenços tecnològics, els científics poden utilitzar aquesta tecnologia per estudiar els detalls moleculars dels virus i les interaccions dels virus amb la cèl·lula objectiu/diana.
  • Divulgar la malaltia de la COVID-19, ja que demostrarà com els científics estudien els virus ja que inclourà una demostració en directe d’imatges dels virus VIH-1 i SARS-CoV-2.

Objectius de Desenvolupament Sostenible

Anglès

Inscripció gratuïta. Aforament virtual limitat a 50 participants.

Enllaç de connexió Zoom: uvic-cat.zoom.us/j/98154247710

**This activity would be performed as a part of public engagement component of European Union’s Horizon 2020 Research and Innovation Programme, Marie Skłodowska-Curie Grant (Agreement No. 793830).

Mostra els detalls

Data: