Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Nous materials: ceràmica i superconductivitat. Matí de la Recerca

27 27+02:00 novembre 27+02:00 2020

En aquesta xerrada, descobrireu que els materials ceràmics no nomes serveixen per fer plats i olles sinó que, combinant-los adequadament, poden arribar a tenir nous usos i noves propietats com per exemple, esser materials superconductors de l’electricitat.

Conferenciant

Dra. Susagna Ricart, vigatana, investigadora del Departament de Materials Superconductors i Nanoestructuració a Gran Escala. Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)

Resum

Com es treballa en el camp del nous materials i la seva relació amb els diferents camps d’aplicació?. En aquesta xerrada parlarem de nanociència i nanotecnologia i de la preparació, caracterització i utilització de nanopartícules. També dels materials ceràmics i superconductors que s’utilitzen en aplicacions electròniques i d’energia. Conversarem sobre a on i com es fa aquesta recerca i les eines que s’utilitzen.

La recerca que presentarà la Dra. Ricart en aquesta xerrada del “Matí de la Recerca” ha estat i esta finançada per diferents projectes nacionals i europeus. En la xerrada es presentaran resultats lligats a diferents projectes europeus:

• EUROTAPES project (EU-FP7 NMP-LA2012-280432), COACHSUPENERGY (MAT2014-51778-C2-1-R i MAT2014-51778-C2-2-R, SuMaTe (RTI2018-095853-B-C21 i RTI2018-095853-B-C22) del MINECO (co-financed by the European Regional Development Fund), 2017-SGR 753, COST Action NANOCOHYBRI (CA16218) i ULTRASUPERTAPE project (H2020 ERC-2014-ADG-669504).

Públic

Xerrada adreçada a estudiants de primària i secundària.

Inscripcions

La xerrada tindrà lloc el dia 27 de novembre al matí. L’horari serà entre les 9 i les 14 hores (durada 1 h), però només tindrà lloc una xerrada amb el centre que primer s’inscrigui.

Per incriure’s cal que envieu un mail a udivulga@uvic.cat indicant: nom professor/a, nom del centre, població, telefon de contacte, curs del grup que assistirà a la xerrada i nombre d’alumnes que hi assistiran. Al centre que s’inscrigui li passarem les dades de contacte de la investigadora perquè acordin l’hora de la xerrada i la plataforma online per la qual es connectaran que els hi vagi millor.

Mostra els detalls

Data: