Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Canviem de curs! Per què a final d’any si ja he assolit unes fites de desenvolupament òptimes?

27 27+02:00 novembre 27+02:00 2020-18:30 - 19:30

Endinsem-nos en la recerca i observem quins beneficis troben els infants quan plantegem les transicions educatives i les seves adaptacions a les aules fruit del seu desenvolupament maduratiu.

Avui en dia el desenvolupament humà ja no es considera un fenomen universal, ja que cada infant creix i es desenvolupa seguint el seu ritme. Ens trobem que el nostre sistema educatiu, com molt d’altres, segueixen sostenint els canvis de grup-classe quan finalitza el curs escolar.

Ara bé, diversos models educatius, com ara la Pedagogia Montessori, vol respectar el desenvolupament de cada un dels infants, de tal manera que els canvis de grup-classe venen marcats per fites de desenvolupament, l’adquisició de certes habilitats i capacitats, la posada en marxa de funcions executives, etc.

Us plantegem una reflexió en directe a través d’una investigació científica centrada en infants de 16 mesos a 3 anys, els quals han canviat de grup-classe pel seu desenvolupament maduratiu i no pas pel fi del curs escolar o la seva edat biològica.

Un nou repte està a les nostres portes, acceptem-lo i mirem als infants amb uns altres ulls per promoure el seu creixement personal!

Presentarà la sessió la Dra. Gora Merseburger, encarregada de la recerca Escola Montessori Palau i Montessori Palau International Research and Training Center (MIRTC).

Realitzaran la xerrada:

• Aida Macià, doctoranda del programa de doctorat en Innovació i Intervenció Educatives de la UVic-UCC.
  • Laura Domingo, professora del Departament de Pedagogia de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes i investigadora del grup de recerca educativa de la UVic-UCC (GREUV).

Organitzen

Responsables

Públic

A totes les persones interessades en educació, en noves aproximacions educatives i en desenvolupament infantil. Famílies i professionals de l’educació

Objectius

• Descriure i analitzar nous models de transicions educatives i adaptacions escolars a la primera etapa d’educació infantil (0-3 anys).
  • Reflexionar sobre la importància de l’entorn, el bagatge personal i el desenvolupament propi alhora d’afrontar una adaptació escolar o un canvi de grup-classe.
  • Contribuir al seguiment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible:
Crear més oportunitat d’aprenentatge

Català