La FIRST LEGO League de la UVic celebra el seu 10è aniversari

with No Comments

La FIRST LEGO League de la UVic celebra el seu 10è aniversari amb 500 nois i noies participants, que retornen a la presencialitat la festa anual de la robòtica de Vic

Els dos esdeveniments simultanis (FIRST LEGO League Challenge, per a joves de 10 a 16 anys, i FIRST LEGO League Explore, per a nens i nenes de 6 a 9 anys) que es van celebrar el passat dissabte 5 de març, a la Universitat de Vic, van convertir al Torneig de Vic en el més multitudinari de tots els 27 tornejos FIRST Lego League que se celebren enguany a l’Estat espanyol, tots ells gestionats per la Asociación Ingeniera Soy. A més, el torneig d’enguany coincidia amb la 10a edició d’aquesta festa de la robòtica a Vic, que ja s’ha consolidat com un esdeveniment clàssic, a la universitat, que fomenta el goig per la ciència i la tecnologia entre els més joves. Com era d’esperar, a la celebració no hi va faltar el pastís d’aniversari, dissenyat amb unes gegants peces de Lego.

Paral·lelament a la celebració de la FLL Challenge a l’edifici del Campus de Torre dels Frares, es va celebrar l’esdeveniment FIRST LEGO League Explore, a l’edifici del Campus de Miramarges, que va comptar amb 43 equips més (amb un total de 250 participants més). Els centres escolars de procedència d‘aquests equips FLL Explore eren: Escola Vedruna-Tona, Escola Carme-Vedruna de Manlleu, Escola Rocaprevera de Torelló, FEDAC-Vic, Escola Vedruna d’Artés, Escola Thau de Sant Cugat del Vallès, Escola Montcau-La Mola de Matedepera, Edukem-nos de Vilassar de Mar i dues iniciatives familiars de Llinars del Vallès i Badia del Vallès

A la desena edició de la categoria FIRST LEGO League Challenge, l’equip de robòtica Vilabots, de Sant Pere de Vilamajor, va ser el guanyador. El certamen FLL Challenge va comptar amb 33 equips (amb un total de 240 participants), procedents de les comarques d’Osona, el Bages, el Berguedà, el Vallès Oriental, el Vallès Occidental, el Barcelonès, el Maresme i el Gironès i també d’Andorra.

El 2n equip classificat a la categoria FLL Challenge-Vic va ser Legolàctics, una iniciativa familiar de Llinars del Vallès, que ja havien guanyat la competició en l’edició passada.

El 3r premi se’l va emportar l’equip Last Cold, de l’Escola La Salle, de Montcada i Reixac.

Aquests tres primers equips van obtenir la classificació per a la Gran Final estatal FLL Challenge que tindrà lloc el dia 2 d’abril de 2022, a Torremolinos (Màlaga).

L’equip Vilabots, guanyador del torneig, també va rebre una menció especial del jurat pel seu Projecte d’Innovació, la qual cosa li permet entrar en la llista d’equips nominats de l’Estat espanyol, de la qual s’hauran d’elegir els tres Projectes que participaran a la final mundial del Global Innovation Awards, un premi internacional que té l’objectiu d’encoratjar els equips a buscar les solucions més innovadores als problemes reals que versen sobre el lema d’enguany d’aquesta competició: Cargo Connect (adreçat a buscar solucions innovadores a la logística del transport de mercaderies).

A banda dels tres equips guanyadors, en la matinal FLL Challenge de la Uvic també es van repartir 14 premis més. En l’àmbit dels Valors FIRST Lego League:

-1r Premi Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar als Valors FLL: Equip AlfaBot, de l’Escola Vedruna-Berga;
-2n premi JCM-Technologies als Valors FLL: Equip Lego Puig Team, de l’Escola Puig-Agut de Manlleu,
-3r premi El 9 Nou als Valors FLL: Marrecs de Vilassar, de Vilassar de Mar.

Pel que fa als premis al Projecte d’Innovació :

-1r premi Seidor: The Transporters, del Col·legi Janer de Santa Coloma d’Andorra
-2n premi Isern: Montserrat Robominders, de l’Escola Montserrat de Rubí.

En la categoria de premis al Disseny del Robot, els guanyadors van ser:

-1r premi Casa Tarradellas: Equip Hermes 12 de l’Escola Casals-Gràcia de Manlleu
-2n premi Divasa-Farmavic: FEDAC Jr. Wolvineers de l’Escola FEDAC-Sant Narcís de Girona.

En l’àmbit del Comportament del Robot:

-1r premi Facultat de Ciències i Tecnologia: Equip Hermes 12 de l’Escola Casals-Gràcia de Manlleu
-2n premi Goufone: FEDAC Neo Wolvineers de l’Escola FEDAC-Sant Narcís de Girona.

Finalment, la resta de premis van ser:

-Premi Facultat d’Empresa i Comunicació a l’Emprenedoria: Skulls and Feathers, del Col·legi Closa de Barcelona;
-Premi Elausa a l’Excel.lència en Enginyeria: FEDAC Neo Wolvineers de l’Escola FEDAC-Sant Narcís de Girona.
-Premi Facultat de Medicina a les Joves Promeses: equip REM, de l’Escola Maristes de Girona.
-1r Premi Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia a l’Entrenador: HexaViaró de l’Escola Viaró de Sant Cugat del Vallès.
-2n Premi Departament d’Enginyeria de la UVic a l’Entrenador: equip LSM Transporting Boys de l’Escola La Salle- Montcada i Reixac.

El campionat classificatori FLL Challenge va ser retransmès en directe i per streaming per El9TV, des de l’Aula Magna de la UVic i altres espais de la Facultat de Ciències i Tecnologia. El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, durant la cerimònia de lliurament de premis, va voler posar de manifest que “fomentar la participació dels infants i dels joves en activitats de ciència i de tecnologia, és molt important perquè aquests són coneixements fonamentals per a les professions del futur”. Pel rector, “és una responsabilitat de la universitat fomentar aquestes vocacions”.

A banda dels gairebé 500 participants, a la matinal de la UVic hi van col·laborar un centenar de voluntaris de la comunitat universitària (professors, estudiants i personal d’administració i serveis). El Torneig FLL-Vic va ser possible, també, gràcies al patrocini de les empreses Elausa, Casa Tarradellas, Goufone, Isern, Divasa-Farmavic, Seidor, JCM-Technologies, i la col·laboració de El9Nou, l’Ajuntament de Vic, Bon Preu-Esclat i Calidad Pascual.

Podeu veure l’streaming a través de la pàgina web del 9TV