Per què fer un MBA? Les 10 raons més honestes.

with No hi ha comentaris

Un Executive MBA (Executive Master of Business Administration) és una formació destinada a persones amb sòlida experiència laboral, amb la intenció de progressar professionalment en l’entorn empresarial. Les metes que els estudiants volen assolir abans de fer el programa inclouen l’increment de les perspectives salarials i l’accés a rols directius, assolir coneixements en diverses àrees estratègiques empresarials, així com el suport als executius de nivell superior per mantenir-se al corrent de les últimes tendències i sobretot, tenir els coneixements el màxim actualitzats.

Però, per què fer un Executive MBA?

Quines oportunitats pots aconseguir?

1. Creixement professional i personal: Un MBA és l’únic programa que et dona la formació de tots els àmbits d’empresa a nivell executiu. Et dona la oportunitat d’actualitzar els teus coneixements empresarials i adquirir noves habilitats que t’obra portes a noves oportunitats laborals. I en el camí, també descobreixes que el creixement més gran és el personal, l’empoderament i la confiança en els teus coneixements i habilitats.

2. Emprenedoria i Intraprenedoria: Si ets dels qui no li falta iniciativa i vols saber com dur els teus projectes a terme, ja sigui una nova línia de negoci dins la teva empresa o creant una empresa des de zero, l’Executive MBA et proporciona els coneixements i les eines necessàries per convertir la teva idea en una projecte d’èxit.

3. Accés a posicions de lideratge: Un MBA et prepara per assumir rols directius i de lideratge dins d’una empresa. És clau per aconseguir les eines per liderar i gestionar equips de persones com per prendre decisions estratègiques.

4. Augment salarial: És una inversió en el teu futur econòmic ja que els titulats amb un MBA solen tenir una remuneració més elevada en comparació amb aquells sense aquesta formació.

5. Ampliació de la xarxa de contactes: Totes les edicions han coincidit en valorar molt positivament el grup amb el qual han compartit la formació. És una oportunitat única de conèixer i connectar amb altres professionals que tenen objectius afins. Aquesta xarxa de contactes pot ser valuosa per a futures oportunitats laborals o col·laboracions.

6. Actualització de coneixements: El món empresarial està en constant evolució. Un MBA et manté al dia amb les últimes tendències, tecnologies i pràctiques de gestió empresarial.

7. Reconeixement professional: Un MBA és una credencial respectada en el món empresarial. Aporta prestigi i reconeixement a la teva carrera professional.

8. Autodescobriment: En última instància, fer un MBA és una oportunitat per conèixer-te millor a tu mateix. Et desafia a sortir de la teva zona de confort, a identificar les teves forces i debilitats, i a créixer com a persona i com a professional.

La Gemma ens explica la seva experiència després de fer l’Executive MBA a la UVic:

M’agradaria compartir la meva experiència amb l’MBA. Si hagués de resumir-la amb una sola paraula, em resultaria difícil, però “empoderament”, “coneixement”, “actitud”, “canvi”, “futur” i “progrés” són termes que s’hi acosten bastant. El nivell professional dels docents ha estat impecable, i la qualitat humana i professional dels meus companys, immillorable. De fet, ens hem convertit en « família ».
A nivell professional és vital el reciclatge constant, l’obertura a nous coneixements i tendències, i, sobretot, la voluntat de fer-ho millor cada dia. L’MBA m’ha proporcionat eines útils i aplicables des del primer moment. I com ho compagino amb la feina? Doncs, amb passió. Quan t’apassiona alguna cosa, trobes temps per a tot
GEMMA DEGÈS ARIMANY
DIRECTORA D’OPERACIONS D’ANTHESIS SPAIN (LAVOLA)