Explorant les Oportunitats Empresarials en Temps de Crisi Energètica: Un Resum de la Masterclass de l’Executive MBA

with No hi ha comentaris

En una època en què el món es troba davant de desafiaments com la crisi energètica, és essencial explorar escenaris i oportunitats que puguin orientar-nos cap a solucions sostenibles. Aquesta preocupació va ser el centre de la masterclass del Dr. Enric Casulleres, eminent professor de Teoria Econòmica a la UVic i expert en Política Econòmica, dirigit als estudiants de l’Executive MBA d’aquesta edició.

Amb dades impactants, el Dr. Casulleres va destacar la paradoxal situació en què malgrat el baix atur, el PIB per càpita decreix i el deute públic no compleix els estàndards europeus. A més, va subratllar la insostenibilitat del creixement il·limitat amb recursos naturals limitats i l’augment insostenible de la població i el consum energètic.

No obstant això, la masterclass va oferir una perspectiva positiva. En un context de canvis, aquells que busquen liderar el canvi es troben amb noves oportunitats econòmiques. En aquest sentit, el Dr. Casulleres va concloure la seva sessió amb exemples concrets d’oportunitats de negoci emergents per abordar la crisi energètica global.

La importància de canviar la perspectiva és evident, i les persones amb la voluntat de liderar poden ser agents de canvi positius. El mòdul següent de l’Executive MBA, centrat en lideratge en entorns canviants, promet explorar a fons com afrontar i capitalitzar aquestes oportunitats en temps de crisi.

En resum, la masterclass va oferir una visió crítica sobre els reptes de la crisi energètica i va inspirar els estudiants de l’Executive MBA a veure més enllà dels obstacles, identificant oportunitats empresarials que poden no només respondre a la crisi, sinó també contribuir al desenvolupament sostenible en un futur incert. Un nou mòdul de lideratge proporcionarà les eines necessàries per afrontar aquest repte amb èxit i transformar la incertesa en oportunitats tangibles per al creixement econòmic i la sostenibilitat.

Enric Casulleres:

• Doctor en Política Econòmica per la Universitat de Barcelona.
  • Professor de Teoria Econòmica a la Universitat de Vic. Fundador, coordinador i president del jurat dels Premis de Recerca de Batxillerat que la UVIC organitza des de l’any 1997. Organitzador, també, de la Lliga de Debats preuniversitària
  • Escriu i col·labora regularment amb mitjans de comunicació (El 9 Nou, Nació digital, Xarxa de Televisions Locals) i esporàdicament amb TV3, El Punt Avui i El Periódico. Va ser el corresponsal del diari Torinès l’Indro a Catalunya els anys 2020 i 2021.
  • Ha escrit dos llibres de divulgació de l’economia, els anys 1992 i 2017.
  • Va guanyar el Premi Recull de Retrat Literari l’any 1996 sobre la figura de François Mitterrand, sobre qui va versar la seva tesi doctoral.