Membres del GREUV, Josep Casanovas, Anna Gómez, Joan Soler i Pilar Prat, van assistir i presentar comunicacions a les XXII Jornades d’Història de l’Educació, que van tractar sobre Educar en temps de guerra. Les Jornades es van realitzar entre el 9 i 11 de novembre a València, on enguany es commemora el 80è aniversari de ser la capital de la Segona República, i en el marc de la qual es realitzen nombroses activitats, com una exposició sobre la guerra civil a València o un acte d’homenatge als mestres republicans, realitzat al saló de plens de l’Ajuntament de València. Els organitzadors de les Jornades eren la Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana i la Universitat de València.
Demoskole llença un vídeo explicatiu sobre la investigació realitzada durant aquests darrers tres anys
El passat setembre va finalitzar el Projecte I+D MINECO “Demoskole. Democracia, participación y educación inclusiva en centros educativos” (Referència: EDU2012-39556-C02-01/02) liderat per la Dra. Núria Simó Gil (UVic-UCC) i el Dr. Jordi Feu Gelis (UdG). A la vegada, el projecte ha comptat amb la col·laboració dels següents membres del GREUV (UVic-UCC): Mar Beneyto-Seoane, Isabel Carrillo-Flores, Laura Domingo-Peñafiel, Laura Farré-Riera, Esther Fatsini-Matheu, Cati Lecumberri-Gómez, Alba Parareda-Pallarès, Joan Soler-Mata, Itxaso Tellado-Ruiz de Gauna i Antoni Tort-Bardolet.
Des de l’equip de Demoskole de la UVic-UCC s’ha elaborat un vídeo que sintetitza tot el treball desenvolupat durant els darrers tres anys (2013-16).
Malgrat el projecte ha finalitzat, l’equip de Demoskole pretén seguir investigant i treballant en el camp de la democràcia escolar.
Demoskole presenta el Seminari Internacional: Democràcia, participació i educació inclusiva als centres educatius a través d’un vídeo-resum
El passat mes de maig, l’equip de Demoskole de la UVic-UCC, liderat per la Dra. Núria Simó Gil, va presentar les conclusions del Projecte I+D MINECO “Demoskole. Democracia, participación y educación inclusiva en centros educativos” (Referència: EDU2012-39556-C02-01/02) al Seminari Internacional: Democràcia, participació i educació inclusiva als centres educatius. Cap on avancem?, en el qual es va comptar amb la participació de ponents internacionals de referència i de docents que van aportar experiències de la quotidianitat escolar. En el següent vídeo (subtítols en espanyol) es mostren les intervencions més destacades de l’esdeveniment.
Click here to watch video with english subtitles
Jordi Collet elabora un estudi sobre “Les solidaritats amb ulls d’infant”
Jordi Collet Sabé ha elaborat un estudi sobre els valors i la percepció de la solidaritat que tenen els infants. El treball, titulat “Les solidaritats amb ulls d’infant”, és el resultat de l’anàlisi de 1.021 contes sobre aquesta temàtica escrits per nens i nenes de primària de 154 escoles catalanes en el marc del premi Pilarín Bayés. Les seves conclusions es van presentar aquest dimecres a la tarda a la sala Segimon Serrallonga, en un acte de l’editorial Mediterrània i l’Obra Social Sant Joan de Déu, coorgantizadors del premi, amb el suport del CIFE (Centre d’Innovació i Formació en Educació) de la UVic-UCC.
De l’estudi se’n desprèn, en paraules de Collet, “que no hi ha una única manera d’entendre la solidaritat, sinó infants concrets, amb mirades diverses i experiències divergents, que comparteixen punts comuns essencials”. A gairebé totes les històries analitzades és present l’anomenada “solidaritat en xarxa”, és a dir “fer alguna cosa per a algú tant de forma individual com col·lectiva, amb la implicació de molts agents que acaben aconseguint uns resultats amb major impacte”. Alhora, es perceben dos tipus de solidaritat: una de vinculada al model tradicional de donar diners, joguines o menjar i una altra de més innovadora que, segons Collet, “implica acompanyar algú i donar-li suport en situacions ben diverses, així com fer alguna cosa per a algú que ho requereix”.
Núria Simó presenta els resultats de Demoskole a la Universitat de Slupsk (Polònia)
El passat divendres 30 de setembre, Núria Simó Gil va presentar els resultats de la recerca Democracia, Participación y Educacion Inclusiva en los centros educativos a la III International Scientific Conference Education in the context of Needs-Possibilities-Solutions a la Pomeranian University in Slupsk (Polònia). La ponència va suscitar un gran interès a causa de la situació política que viu actualment Polònia.
Membres del GREUV organitzen la Segona Jornada d’Educació i Gènere
Membres del GREUV, conjuntament amb el grup CaLyDOsKOpi de formació Educació i Gènere del CIFE de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya i l’equip de VicDones-SIAD Osona, organitzen la Segona Jornada d’Educació i Gènere el dia 25 de novembre de 2016, data assenyalada per commemorar el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència de Gènere. La Jornada pretén donar continuïtat a l’espai d’encontre, visibilització i intercanvi d’experiències sobre educació i gènere i valorar l’estat de la qüestió dels reptes que encara estan per assolir.
Per realitzar la matrícula i per més informació, podeu consultar la notícia de la jornada.
Publicada una notícia sobre el Projecte Enxaneta al Diari Ara
El projecte Enxaneta, amb el membre del GREUV Jordi Collet al capdavant, és notícia al Diari Ara.
Podeu llegir l’article sencer al següent enllaç: “Fer entrar els pares a l’aula, clau contra el fracàs escolar“.
Cati Lecumberri participarà a les X Jornades Ferrer i Guàrdia
La professora Cati Lecumberri presentarà els resultats del projecte Demoskole: democràcia, participació i educació inclusiva als centres educatius, en el marc de les X Jornades d’Innovació Educativa Francesc Ferrer i Guàrdia. “Repensant l’educació: tendències de canvi i experiències d’innovació educativa”, el pròxim 11 de novembre a la Biblioteca Ferrer i Guàrdia d’Alella.
Collelldemont, Casanovas i Prat participen al congrés de l’ISCHE a Chicago
Del 17 al 20 d’agost passat, els membres del Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic (GREUV), Eulàlia Collelldemont, Josep Casanovas i Pilar Prat han participat a la ciutat de Chicago en el 38 congrés de l’ISCHE (International Standing Conference for the History of Education), que tractava sobre “Education and the body”.
En aquest congrés han presentat part dels resultats de la investigació que estan portant a terme sobre films de propaganda educativa del primer terç del segle XX, sobre els quals ja en van presentar també resultats el juny passat a Donostia San Sebastian i també tenen previst de fer-ho el proper mes de novembre a València. Aquest projecte compta amb el finançament d’un programa d’ I+D+i del Ministerio de Economía y Competitividad. Membres d’aquest grup havien participat prèviament en altres congressos de l’ISCHE, com a Ginebra (2012) i Londres (2014).
L’equip de Demoskole en una jornada de treball a Girona
El passat 18 de juliol a Girona, els equips de Demoskole de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (GREUV) i de la Universitat de Girona (GRES) es van trobar per contrastar els resultats de recerca d’aquest últim curs.