El dilluns 8 d’octubre, els estudiants de segon curs del grau d’Educació Social van realitzar un tarda de treball a Badalona,  per conèixer el barri de Sant Roc a través d’una ruta guiada i per participar en un acte en el que s’explicaven experiències comunitàries portades a terme per dones.

Sant Roc és un barri conegut per tenir una important percentatge de població d’ètnia gitana. És un barri que compta amb una important institució educativa, com és l’Ateneu Sant Roc, amb més de cinquanta anys de treball educatiu al barri. Els estudiants van fer una ruta pel barri que podeu trobar resumida a través del següent post del bloc de la classe de l’assignatura Societat i Entorn.

Grup d’estudiants escoltant Juan Jesús Guerrero “Juanje”.Va començar a treballar a Sant Roc com a educador de carrer fa més de 50 anys. Actualment és el president de l’Ateneu Sant Roc (Foto: Josep Casanovas)

Grup d’estudiants escoltant les explicacions de l’Anna Vicente, voluntària a l’Ateneu Sant Roc i una bona coneixedora del barri (Foto: Núria Simó).

Després de la ruta, els estudiants es van dirigir a una sala superior del mercat del barri, què és el centre cívic de Sant Roc. Allà van participar en la presentació de les experiències sobre dones i espai públic”Veïnes en xarxa per a la millora del barri”, que en podeu trobar un resum en el programa que trobareu en aquest enllaç. També van poder veure l’exposició sobre 20 anys de Dones i barri en xarxa, que hi havia al mateix local.

Es va tractar d’una tarda d’aprenentatge a peu de carrer i de coneixement de primera mà d’experiències comunitàries.