Aquest segon semestre i gràcies al conveni de col·laboració entre el Col·legi Sagrat Cor de Vic i la Universitat de Vic, els estudiants de primer curs del grau en Psicologia de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes i alumnat del col·legi Sagrat Cor que presenten problemàtiques diverses i/o risc d’exclusió participen en el projecte d’aprenentatge-servei “Jove x Jove”. El projecte introdueix la figura d’un/a jove, propera a l’alumne/a, que enriqueix i estimula la creació d’un vincle que motiva als alumnes a implicar-se en el treball per assolir els objectius proposats.

El projecte “Jove x Jove” comptarà amb la supervisió i seguiment de Mercè Tió i Martina Pedrosa, per part del col·legi Sagrat Cor, i de Núria Padrós i Pilar Prat, per part de la Universitat de Vic.

El projecte té una finalitat doble: d’una banda, proporcionar un aprenentatge als alumnes de la Universitat, tot apropant-los a la realitat del seu futur professional mitjançant el contacte directe amb determinades problemàtiques socials i, de l’altra, que els alumnes puguin tenir un suport i seguiment individualitzat que necessiten, a causa de la seva situació d’especial dificultat social o problemàtica personal.

Objectius:

• Treballar per a la inclusió efectiva d’aquest alumnat a tots els àmbits: social, relacional i acadèmic.
  • Augmentar la vinculació, benestar i pertinença a la Institució i alhora intentar reduir les conductes problemàtiques.
  • Millorar el rendiment acadèmic, potenciant hàbits d’estudi.
  • Fomentar i potenciar les relacions positives, fluïdes i riques entre tots els membres de la comunitat escolar.
  • Vetllar per la convivència pacífica i el bon clima al Centre.

La durada de la prestació del servei, serà de 4 mesos, des de la setmana del 22 de febrer fins el 21 de maig de 2021.